شناسه خبر : 16417

سازمان بیمه مکلف به خرید خدمات پزشکی به صورت الکترونیک است

سازمان بیمه مکلف به خرید خدمات پزشکی به صورت الکترونیک است

دبیر طرح نسخه الکترونیک کشور با اشاره به اینکه از مردم انتظار داریم با پزشکان همکاری کنند و دنبال نسخه کاغذی نباشند، گفت: ۹۵ درصد از نسخه‌ها در استان کرمان و ۴۷ درصد نسخه‌ها در کشور تا پایان خردادماه الکترونیک شده‌اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، محمد جعفری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر معادل بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان کرمان زیرپوشش بیمه سلامت هستند و با بیش از ۱۴۰۰ موسسه درمانی سرپایی و بستری قرارداد همکاری داریم.

وی بیان داشت: ماهانه افزون بر ۵۵ میلیارد تومان گردش مالی بیمه سلامت استان کرمان است که به طرفیت بیماران به موسسات درمانی پرداخت می‌کنیم.

دبیر طرح نسخه الکترونیک کشور ادامه داد: سازمان بیمه مکلف به خرید خدمات پزشکی به صورت الکترونیک است و از این نظر سازمان بیمه سلامت در سطح کشور گام‌های بسیار اساسی، زیربنایی و راهبردی را برداشته است و در حال حاضر افزون بر ۲۷ هزار مطب و موسسه درمانی در حال نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک هستند.

جعفری ابراز داشت: تولید دفترچه بیمه در سراسر کشور از ابتدای تیرماه متوقف شده و می‌توان این انتظار را دشت در فصل تابستان جاری میزان نسخه الکترونیک به اوج برسد و کمتر موسسه‌ای باقی بماند که بخواهد نسخه را به‌شکل کاغذی بپیچد.

وی عنوان کرد: زیرساخت‌های لازم  فراهم شده و پاسخگویی ۲۴ ساعته در حال انجام است و جای نگرانی برای مطب‌ها وجود ندارد و نرم‌افزار نسخه‌نویسی سازمان بیمه سلامت به‌گونه‌ای طراحی شده است که با کمترین میزان امکانات و اینترنت قابلیت نسخه‌نویسی را دارد و حتی اگر کامپیوتر هم در مطب نباشد با تبلت یا گوشی موبایل امکان تجویز دارو برای پزشکان فراهم است و اپلیکیشن تجویز نسخه برای موبایل هم در اختیار پزشکان قرار داده‌ایم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان ادامه داد: تمام نسخه‌نویسی بخش دولتی با تلاش دانشگاه‌های علوم پزشکی وارد چرخه نسخه الکترونیک شدند و همزمان با متوقف شدن چاپ دفترچه بیمه همه کلینیک‌های تخصصی دانشگاهی مجهز به سامانه نسخه الکترونیک شدند و در حالی وارد ماه تیر شده‌ایم که تعداد اندکی از مطب‌ها آن هم فقط در شهر کرمان داریم که به تازگی سیستم نسخه‌نویسی را آغاز کرده‌اند و ممکن است به آموزش نیاز داشته باشند.

جعفری با اشاره به اینکه از مردم انتظار داریم با پزشکان همکاری کنند و دنبال نسخه کاغذی نباشند، ابراز داشت: تا پایان خردادماه ۹۵ درصد از نسخه‌ها در استان کرمان و ۴۷ درصد نسخه‌ها در کشور الکترونیک شده‌اند.

ارسال نظر