شناسه خبر : 14184

بیمه سلامت تهران ۱۹۰۰ میلیارد تومان به ۵۴ بیمارستان دولتی کمک کرد

بیمه سلامت تهران  ۱۹۰۰ میلیارد تومان به ۵۴ بیمارستان دولتی کمک کرد

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران از کمک مالی ۱۹۰۰ میلیارد تومانی این نهاد به ۵۴ بیمارستان دولتی استان خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، سید محمد حسینی روز دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این کمک هزینه ها در راستای جبران هزینه های شرایط کرونا به بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان تهران پرداخت شد.

وی ادامه داد: بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی استان تهران جزو بیمارستان های برتر و نمونه کشوری هستند که برای تمام مردم ایران خدمت می دهند به همین منظور حمایت مالی از این بیمارستان ها در دستور کار قرار دارد و همچنین بخشی از مطالبات ما به این بیمارستان ها نیز صفر شد و زمان اعتبار سنجی این بیمارستان ها را تا پایان سال تمدید کردیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران خاطرنشان کرد: مبلغ قابل توجهی به بیمارستان ها پرداخت شد تا بتوانند با استفاده از این مبلغ خدمات بهتری به مردم ارائه کنند.

حذف ارزیابی وسع

وی با اشاره به تمهیدات کرونایی بیمه سلامت نیز گفت: دفترچه بیمه پایه سلامت رایگان، در دوره شیوع بیماری ناشی از ویروس کوید ‌-۱۹ بدون  الزام به ارزیابی وسع، در اختیار مشمولین قرار می گیرد.

حسینی ادامه داد: طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا تا پایان سال جاری، متقاضیان پوشش بیمه رایگان اعم از صدور اولیه یا تمدید، در صورت سکونت در شهر، می توانند بدون ثبت درخواست ارزیابی وسع از پوشش بیمه پایه سلامت رایگان با اعتبار شش ماهه برخوردار شوند و این گروه از بیمه شدگان مطابق ضوابط جاری صرفا امکان استفاده از خدمات بخش دولتی را خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: خانوارهای متقاضی پوشش بیمه ایرانیان به منظور استفاده از خدمات مؤسسات خصوصی کماکان می توانند براساس خود اظهاری و پرداخت حق بیمه کامل و یا با درخواست ارزیابی وسع و نتیجه آن پرداخت ۵۰ یا ۱۰۰درصد حق بیمه و رعایت ضوابط مربوط به دوره انتظار، پوشش بیمه ایرانیان دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران تاکید کرد: بیمه شدگانی که در حال حاضر از پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان برخوردار هستند نیز در صورت تمایل می توانند مطابق بند ۲ پس از ابطال دفترچه بیمه سلامت، از پوشش بیمه ایرانیان برخوردار شوند و همچنین ساکنین روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و عشایر نیز می توانند تا پایان سال جاری بدون ارزیابی وسع پوشش بیمه روستاییان رایگان با اعتبار شش ماهه دریافت و یا پوشش فعلی خود را در صورت اتمام اعتبار تمدید کنند.

وی از بیمه شدگان خواست که برای پیشگیری از ازدحام در دفاتر پیشخوان، متقاضیان پوشش بیمه کماکان با مراجعه به پنل ISC درخواست خود را در سامانه ثبت و پس از انتخاب، به پیشخوان مورد نظر مراجعه و دفترچه بیمه خانوار خود را دریافت کنند.

رونمایی از سامانه مراکز جامع سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران درباره رونمایی از سامانه جامع مراکز درمانی بیمه سلامت استان تهران نیز گفت: به منظور دسترسی آسان مراکز تحت پوشش این اداره کل سامانه هوشمند مراکز سلامت در این استان راه اندازی شد.

وی ادامه داد: در این سامانه اسامی، آدرس و شماره تلفن مراکز درمانگاهی، داروخانه ها، آزمایشگاه ها و سایر مراکز سلامت تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت استان تهران در اختیار مردم قرار گرفته است.

حسینی افزود: در این سامانه ۵ هزار و ۲۰۰ مرکز تحت پوشش بیمه سلامت در استان به همراه نقشه کروکی بارگذاری شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران تاکید کرد: کلانشهر تهران با توجه به جمعیت و وسعت پراکندگی آن نیاز به این سامانه داشت که با تلاش های انجام شده در بخش آی تی اکنون در اختیار بیمه شدگان قرار گرفته است.

به گفته وی، دسترسی این سامانه از طریق سامانه کافه بازار به آدرس https://cafebazaar.ir/app/smk.ihio.imap صورت می گیرد و بیمه شدگان می توانند با مراجعه به خدمات بیمه سلامت استان تهران این سامانه را در داخل گوشی همراه خود نصب کنند.

به گزارش ایرنا، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان تهران هستند.

همچنین ۲ هزار و ۷۰۰ داروخانه در سطح استان تهران وجود دارد که بیمه سلامت با ۲ هزار و ۴۰۰ داروخانه قرارداد دارد و به عبارتی می توان گفت برای سهولت بیماران تحت پوشش بیمه سلامت با بیش از ۸۰ درصد داروخانه های استان قرارداد دارد و به نوعی این داروخانه‌ها متعهد به تامین نیازهای دارویی بیماران در فهرست بیمه سلامت هستند.

  • ناشناس

    چطورمیتونم برای ناباروری تحت پوشش کمیته امدادثبت نام کنم

ارسال نظر