شناسه خبر : 13410

نیمی ازدهک‌های اول تا سوم خراسان‌جنوبی رایگان بیمه ‌شدند

نیمی ازدهک‌های اول تا سوم خراسان‌جنوبی رایگان بیمه ‌شدند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی در ارتباط با نرم دهک‌های یک تا ۱۰ استفاده از بیمه سلامت ایرانیان در خراسان‌جنوبی گفت: وسع‌سنجی متقاضیان از طریق وزارت رفاه انجام می‌شود که در استان بیش‌از ۵۰ درصد افراد در دهک‌های اول تا سوم قرار گرفته و رایگان بیمه‌شده‌اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، علی اربابی صبح امروز در نشست خبری گرامیداشت هفته سلامت اظهار داشت: ۶۲ درصد جمعیت خراسان‌جنوبی تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی افزود: تعداد بیمه‌شدگان استان از مرز ۴۷۰ هزار نفر گذشته است.

۶۰ هزار نفر رفع چند بیمه‌ای شدند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت شش صندوق بیمه‌گر در استان تصریح کرد: تاکنون ۶۰ هزار نفر هم‌پوشانی یا رفع چندبیمه‌ای شده‌اند.

اربابی در ارتباط با نرم دهک‌های یک تا ۱۰ استفاده از بیمه سلامت ایرانیان در خراسان‌جنوبی گفت: وسع‌سنجی متقاضیان از طریق وزارت رفاه انجام می‌شود که در استان بیش‌از ۵۰ درصد افراد در دهک‌های اول تا سوم قرار گرفته و رایگان بیمه‌ شده‌اند.

وی از وجود ۱۷ بیمارستان در خراسان‌جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۴ بیمارستان دولتی و دانشگاهی و سه مورد نیز از جمله بیمارستان تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و حضرت ابوالفضل(ع) غیردولتی و دانشگاهی هستند.

آخرین وضعیت فرآیند حذف دفترچه‌های کاغذی

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای طرح الکترونیک سلامت و فرآیند حذف دفترچه‌های کاغذی در کشور یادآور شد: تاکنون ۱۰۰ هزار نسخه الکترونیکی در استان تولید و انتظار می‌رود تا دو ماه آینده به ۱۵۰ هزار مورد افزایش یابد.

اربابی از اجرای صد درصدی صدور نسخه‌های الکترونیکی سلامت در مطب‌ پزشکان و مراکز آزمایشگاهی بخش خصوصی خراسان‌جنوبی برای بیماران سرپایی و بستری خبر داد و گفت: اجرای این طرح در بیمارستان‌های دولتی-دانشگاهی و نیروی‌های مسلح متناسب با سیستم‌های خدمت‌رسانی در دست تدوین می‌باشد.

پوشش هزینه‌های بیماران کرونایی

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ فردی در ارتباط با تحت‌پوشش نبودن بیمه سلامت در ارتباط با ویروس کرونا به ما مراجعه نکرده و در زمان پذیرش بیمار چنانچه موردی وجود داشته است با حضور کارشناسان و تکمیل فرم درخواست بیمه سلامت طی ۲۴ ساعت جواب وسع‌سنجی وزارت رفاه را دریافت کرده و فرد بیمه شده است.

ارسال نظر