شناسه خبر : 12450

۱۸ هزار مطب و داروخانه کشور به سیستم نسخه نویسی الکترونیک متصل شد

۱۸ هزار مطب و داروخانه کشور به سیستم نسخه نویسی الکترونیک متصل شد

دبیر کمیته نسخه الکترونیک کشور گفت: ۱۲ هزار مطب و ۶ هزار داروخانه و مراکز پاراکلینیک استان‌های مختلف به سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک متصل شده‌ و این مهم در حال نهادینه شدن است.

به گزارش چابک آنلاین، محمد جعفری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: درصد اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک تا دهه فجر سال جاری به ۹۰ درصد می‌رسد و امیدواریم تا پایان سال جاری به ۱۰۰ درصد برسد.

وی ادامه داد: ۹۴ درصد از مراکز درمانی استان کرمان نیز در طرح نسخه‌نویسی الکترونیک همکاری دارند و کاهش کاربرد دفترچه همزمان با سنجش استحقاق درمان در همه مراکز سرپایی و بستری در دست اجراست.

دبیر کمیته نسخه الکترونیک کشور ادامه داد: نسخه‌نویسی الکترونیک در کلینیک‌های دولتی جنوب شرق کشور از ماه های آینده آغاز و سپس به سایر استان‌ها تعمیم داده می شود.

وی تاکید کرد: حذف دفترچه‌های بیمه سلامت طی سال جاری به نصف میزان کنونی می‌رسد و سال ۱۴۰۰ زمان جمع‌ آوری دفترچه‌های بیمه است.

جعفری افزود: تولید راهکارهای اجرایی هدف اصلی از پژوهش در سازمان بیمه سلامت است و پژوهش، تحقیق و توسعه سه رکن جدایی ناپذیر هستند. 

وی گفت: مرکز پژوهش قلب تپنده سازمان‌های تازه را تشکیل می‌دهد و برای دور کردن کهنگی از سازمان ها باید با پژوهش به خلاقیت و نوآوری دست پیدا کنید.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت دارای اولویت‌های پژوهشی در راستای عدالت‌محوری، سلامت‌محوری و حفاظت مالی از بیماران است و  در این راستا سازمان باید اولویت‌های پژوهشی را با سایر مجموعه‌ ها به صورت مشارکتی انجام دهد تا مشکلات سازمانی را از پیش روی بردارند.

وی گفت: پژوهش در اداره کل بیمه سلامت کرمان دارای دپارتمان آینده ‌پژوهی است.

جعفری تصریح کرد: رفاه و رضایت بیماران در بخش سرپایی و بستری، ارزیابی وسع مالی خانواده‌ها و تغییر شیوه خرید خدمات از مراکز درمانی از جمله طرح‌های پژوهشی در اداره کل بیمه سلامت استان کرمان است.

ارسال نظر