شناسه خبر : 11973

دفترچه رایگان بیمه سلامت را کدام یک از افراد دریافت می کنند؟

دفترچه رایگان بیمه سلامت را کدام یک از افراد دریافت می کنند؟

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای خرداد امسال تاکنون بیش از ۱۵ هزار نسخه الکترونیک در استان صادر شد که این روند با توجه به الزام و پوشش کامل طرح در مطب‌ها و موسسه‌ها افزایش خواهد داشت.

به گزارش چابک آنلاین، علی اربابی روز یکشنبه در نشست خبری گفت: از ابتدای اجرای طرح نسخه الکترونیک در استان خراسان جنوبی (اسفند ۹۷) تاکنون بیش از ۳۵ هزار نسخه صادر شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای خردادماه نیز زمینه اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در بخش سرپایی در تمامی بیمارستان‌های استان فراهم شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: اکنون شرایط برای اجرای طرح نسخه الکترونیک در بیش از ۸۰ درصد بخش خصوصی نیز فراهم شده و امیدواریم تا پایان تیرماه شرایط در تمام بخش‌های خصوصی فراهم شود.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال بیش از ۶۰ درصد فرایندهای کاری را با تولید نسخه الکترونیک انجام دهیم و صد درصد پرداخت موسسه‌ها و مطب پزشکان از طریق تولید نسخه الکترونیک با انجام استحقاق‌سنجی صورت خواهد گرفت.

اربابی افزود: یکی از برنامه‌های مهمی که امسال پیگیری و دنبال خواهد شد، تغییر شیوه‌های سنتی به فرایندهای الکترونیکی است که در این زمینه سازمان بیمه سلامت آمادگی کافی را دارد تا آنچه که به عنوان تکلیف قانونی بر دوش ما است را انجام دهد.

وی درباره سامانه استحقاق‌سنجی بیمه‌ها در استان گفت: این سامانه از ابتدای تیرماه جاری در ساختار موسسه‌های خصوصی و دولتی فعال شده است و همه موظف به استعلام از این سامانه برای بررسی وضعیت بیمه‌شدگان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی عنوان کرد: این سامانه برخط برای انجام استحقاق‌سنجی بیمه‌های پایه فراهم شده است و وضعیت بیمه شده یا اعتبار تمامی بیمه‌شدگان بیمه پایه از این طریق مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران می‌توانند برای استعلام اعتبار پوشش بیمه‌ای خود از کد دستوری #۱۶۶۶* استفاده کنند.

اربابی با تاکید بر اینکه بیمه‌شدگان باید قبل از بیماری و بستری نسبت به وضعیت پوشش بیمه‌ای خود استعلام بگیرند گفت: تاکنون ۱۵ هزار نفر از مردم استان درخواست آزمون ارزیابی وسع داده‌اند.

وی افزود: از این تعداد ۹ هزار و ۵۰۰ نفر درخواست دهک درآمدی آنان مشخص شده است که حدود سه هزار و ۷۰۰ نفر جزو دهک یک، ۲ و سه هستند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: در این طرح سه دهک پایین جامعه دفترچه رایگان بیمه سلامت را دریافت  و سایرین حق بیمه را به تناسب وسع مالی خود پرداخت می‌کنند.

وی بیان کرد: تاکنون پنج هزار و ۵۰۰ نفر از بیمه‌شدگان نظام ارجاع، از مددجویان کمیته امداد هستند که مشمول دریافت دفترچه رایگان هستند.

اربابی درخصوص پرداخت بدهی بیمه سلامت به موسسه‌ها و مراکز درمانی گفت: از مطالبات سال ۹۸ بیمارستان‌های خصوصی تا پایان آذرماه و سطح یک روستاییان و نسخه‌های الکترونیک در سطح داروخانه‌ها و مطب پزشکان تا پایان اسفندماه پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: همچنین مطالبات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بخش دولتی و دانشگاهی تا پایان مهرماه ۹۸ پرداخت و تا پایان دی ماه نیز ۷۰ درصد علی‌الحساب واریز شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: مطالبات در مراکز درمانی بخش غیردولتی و موسسه‌های خیریه طرف قرارداد تا پایان آبان و داروخانه‌ها تا پایان دی ماه ۹۸ پرداخت شده است.

وی با اشاره به وضعیت مطالبات سال جاری بیمه سلامت تصریح کرد: در بخش مراکز دولتی و دانشگاهی فروردین و اردیبهشت ماه به صورت ۷۰ درصد علی‌الحساب پرداخت شده و سطح یک روستاییان و نسخه‌های الکترونیک و موسسه‌های غیردولتی دانشگاهی نیز تا پایان اردیبهشت ماه ۹۹ تسویه شده است.

اربابی بیان کرد: با همکاری نیروهای مسلح و کمیته امداد بیش از ۵۰ درصد هم‌پوشانی‌های بیمه‌ای در استان خراسان جنوبی رفع شده است.

وی گفت: پیش‌بینی ما این بود که بیش از ۶۰ هزار نفر در استان دارای بیش از یک دفترچه بیمه هستند و برای حل این مشکل در بانک جامع بیمه‌شدگان همه اطلاعات مربوط تجمیع شد تا در آینده هر ایرانی بیش از یک دفترچه بیمه نداشته باشد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از کاهش ۱۵ درصدی هزینه‌ها و مصارف در سال جاری خبر داد و گفت: این در حالی است که هیچ کس از دریافت خدمات محروم نشده و از این طریق از خدمات القایی و فاقد نیاز مردم نیز جلوگیری شده است.

وی افزود: بیش از ۱۳ سال است که نظام ارجاع به صورت کاغذی و دستی در حال اجرا است اما نرم‌افزار مربوط به نظام ارجاع الکترونیک طراحی شده است.

وی عنوان کرد: سال آینده نظام ارجاع در همه شهرستان‌های استان اجرایی می‌شود تا مقدمه‌ای برای سطح‌بندی خدمات در شهرهای بزرگ استان مانند بیرجند باشد.

 

ارسال نظر