شناسه خبر : 11790

نیمی از مطب‌ها امکان صدور نسخه الکترونیک را دارند / نسخه کاغذی حذف می‌شود

نیمی از مطب‌ها امکان صدور نسخه الکترونیک را دارند / نسخه کاغذی حذف می‌شود

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: همه مطب‌ها امسال تحت پوشش نسخه الکترونیک قرار می‌گیرند و از مرداد امسال مطب‌های تحت پوشش این برنامه نباید نسخه کاغذی داشته باشند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا،  طاهر موهبتی روز سه شنبه در نشست خبری در محل سازمان بیمه سلامت افزود: هدف گذاری اولیه این است که ۸۰ درصد مطب‌ها تا پایان سال نسخه الکترونیک صادر کنند اما در عمل همه مطبها باید این دستورالعمل را اجرا کنند و ۲۰ درصد برای جاهایی است که اینترنت کند است و کار مردم نباید روی زمین بماند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: هم اکنون ۹ هزار مطب حدود ۵۰ درصد مطب ها امکان صدور نسخه الکترونیک را پیدا کرده و این کار را شروع کرده اند. از ۱۴ هزار داروخانه حدود چهار هزار مرکز که حدود ۳۰ درصد است نیز اکنون نسخه پیچی الکترونیک را شروع کرده اند و تا پایان سال ۱۰۰درصد مراکز دارویی باید نسخه پیچی الکترونیک را اجرا کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره پرداخت مطالبات مراکز درمانی و دارویی گفت: مطالبات اردیبهشت مراکز درمانی و داروخانه های دولتی و خصوصی هفته آینده پرداخت می شود.

وی افزود: همه مطالبات مراکز خصوصی تا پایان اردیبهشت و ۷۰ درصد مطالبات مراکز دولتی تا پایان اردیبهشت هفته آینده پرداخت می شود. البته ۳ ماه بدهی از سال ۹۸ هنوز پرداخت نشده و مجموع تاخیر و تعویق پرداخت سازمان بیمه سلامت ۳.۵ ماه است.

موهبتی گفت: سال ۹۶ مطالبات معوقه سازمان بیمه سلامت ۲۳ هزار میلیارد تومان بود و اکنون بدهی معوقه حدود ۴ هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: کاهش بدهی و معوقات سازمان بیمه سلامت در حالی است که از اول امسال به جای ۳۶۰۰ میلیارد تومان تخصیص دولتی فقط ۴۰۰ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.

موهبتی گفت: اجرای گایدلاین های درمانی و کاهش بیمه شدگان رایگان و مدیریت منابع مهمترین عامل کاهش هزینه های سازمان بیمه سلامت شده است و توانستیم در سال ۹۸ حدود چهار هزار میلیارد تومان صرفه جویی و ذخیره منابع داشتیم.
ادامه دارد...

 

ارسال نظر