شناسه خبر : 11539

۲ هزار و ۴۵۲ تبعه بیگانه زیر پوشش خدمات بیمه سلامت استان مرکزی است

۲ هزار و ۴۵۲ تبعه بیگانه زیر پوشش خدمات بیمه سلامت استان مرکزی است

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: ۲ هزار و ۴۵۲ نفر از اتباع بیگانه زیر پوشش خدمات بیمه سلامت این استان قرار دارندکه این افراد در سه شهرستان مجاز برای اتباع بیگانه استان سکونت دارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «محمدرضا جیریایی» افزود: یک‌هزار و ۹۰۵ نفر از این افراد ساکن شهرستان ساوه، ۲۲۰ نفر ساکن دلیجان و ۳۲۷ نفر ساکن اراک هستند.

وی ادامه داد مراجعات این اتباع بیگانه زیر پوشش به مراکز درمانی استان پارسال ۳۵۸ باربوده و این افراد از خدمات بخش‌های بستری، بستری موقت و داروخانه‌های طرف قرارداد این نهاد بیمه‌گر بهره‌مند شده‌ و پنج میلیارد و ۵۰۸ میلیون ریال از سوی این اداره کل برای آنان هزینه شده‌است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: اتباع بیگانه در صندوق سایر اقشار زیرپوشش اداره کل بیمه سلامت این استان قرار درند و به گروه‌های آسیب پذیر و غیر آسیب پذیر دسته‌بندی شده‌اند.

جیریایی خاطرنشان کرد: گروه آسیب‌پذیر به‌صورت رایگان زیر پوشش بیمه‌ای اداره کل بیمه سلامت قرار دارند.

وی ادامه داد: حق بیمه گروه غیر آسیب‌پذیر نیز با رعایت شرط خانوار و پرداخت حق بیمه طبق مصوبه شورای عالی بیمه سلامت که امسال مابه ازای هر نفر ماهانه یک میلیون و ۲۳ هزار و ۵۰۰ ریال است از خدمات بیمه ای اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی بهره‌مند می‌شوند.

۵۶۸ هزار و ۵۳۰ از مردم استان مرکزی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

 

ارسال نظر