شناسه خبر : 9782

اختصاصی چابک‌آنلاین

امسال نیمی از مردم جهان به ارز دیجیتال دسترسی پیدا می‌کنند

امسال نیمی از مردم جهان به ارز دیجیتال دسترسی پیدا می‌کنند

بانک دویچ آلمان اعلام کرده که ارزهای دیجیتال در چند سال آینده با پذیرش همگانی گسترده‌ای رو به رو خواهند بود.

به گزارش چابک‌آنلاین، اگرچه تنها یک دهه از عمر ارزهای دیجیتال می گذرد، اما بررسی ها نشان می دهند که پتانسیل قابل توجهی برای ایجاد تغییر اساسی در شیوه پرداخت ها، امور بانکی و تراز قدرت اقتصادی در چند سال آینده وجود دارند.

بانک دویچ اعلام کرد که واحدهای جدید پول دیجیتالی ظرف دو سال آینده می توانند تبدیل به جریان اصلی مبادلات و بانکداری شوند.

بر این اساس، ارزهای دیجیتال در سال جاری برای 1.5 میلیارد شهروند چینی و 2.5 میلیارد کاربر فیسبوک که تقریبا معادل نیمی از جمعیت جهان را شامل می شود، فعال شده و ترویج می یابد.

با توجه به ضریب نفوذ ارزهای دیجیتال تاکنون، این واحدهای پولی در طول سال های اولیه عمرخود به موازات اینترنت فعالیت کرده و در صورت ادامه این روند تا سال 2030، بیش از 200 میلیون کیف پول بلاک چین (blockchain) در مقابل 50 میلیونی که در حال حاضر موجود است، وجود خواهد داشت.

بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده موجود، نظیر بیت کوین، بسیار ناپایدار تر از آن هستند که به عنوان وسیله ای برای پرداخت های سودمند مورد استفاده قرار گیرند.

از طرفی دیگر مزایای ذاتی پول نقد نشانگر این حقیقت است که پول نقد به عنوان یکی از روش های ممکن برای پرداخت در دهه های بعد نیز امکان پذیر خواهد بود.

بدین ترتیب، بسیاری از مشکلات فعلی بانکی ناشی از کسری بودجه و آسیب پذیر بودن مدیریت بانک های تجاری برطرف خواهد شد و دولت ها دیگر مجبور به پرداخت وثیقه های کلان نمی شوند. 

بانک دویچه برای نتیجه گیری درباره بخشی از تحقیقات خود، 3600 مشتری را مورد بررسی قرار داد که تضاد شدیدی در نگرش بین پاسخگویان جوان و مسن مشاهده کرد. 

گزارش ها حاکی از آن است که درحالیکه درصد عمده ای از افراد مسن درکی از ارزهای رمزنگاری شده نداشته اند و در نتیجه از آن ها استفاده نکرده بوند، اکثریت نسل جوان 30 تا 40 ساله  از این ارزها در معاملات خود استفاده کرده و آن را برای کل اقتصاد مفید می دانند.

بانک دویچه عقیده دارد که فرصت های ارائه شده توسط فناوری بلاک چین به مشاغل، تاثیرگذار بوده  و پیش بینی می شود تا سال 2027 می توان 10 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را با استفاده از این فناوری ردیابی یا تنظیم کرد.

در سپتامبر 2019، این بانک به شبکه اطلاعات بین بانکی ( IIN) که ابتکاری مبتنی بر پرداخت بلاک چین است، پیوست.

 

رژین میدانی

ارسال نظر