شناسه خبر : 9691

اختصاصی چابک‌آنلاین

سرمایه‌گذاری بانکی در سنگاپور ۲۲ درصد رشد کرد

سرمایه‌گذاری  بانکی در سنگاپور 22 درصد رشد کرد

سیستم بانکی سنگاپور با توجه به شرایط پایدار سیاسی و اقتصادی کشور، قانونگذاری مؤثر برمالیات، اجرای قانون در مقابل کلاهبرداری و جرائم پولی، از جمله رقابتی‌ترین سیستم‌های مالی جهان است.

به گزارش چابک‌آنلاین، میزان سرمایه گذاری بانک های سنگاپور در سال 2019 با رسیدن به عدد 868.1 میلیون دلار رکورد زد.

گروه بانکی دی بی اس 11.8 درصد یا 138.79 میلیون دلار از سهم کل منابع را به خود اختصاص داده است.

فعالیت های سرمایه گذاری بانکداری سنگاپور در سال 2019 بیش از 868.1 میلیون دلار دلار تولید کرده  که این رقم نسبت به سال گذشته 22.1 درصد رشد داشته که قوی ترین میزان بهره برداری از سرمایه از سال 2000 تاکنون بوده است. 

هزینه مشاوره برای ادغام و مالکیت کامل (M&A) امسال با 261.4 میلیون دلار در سال جاری رکورد زده و در مقایسه با سال 2018 حدود 14.6 درصد افزایش یافته است. 

هزینه های اعطای وام سندیکایی  نسبت به سال گذشته 10.2 درصد یا به عبارتی 222.4 میلیون دلار رشد داشته است.

از میان سه بانک بزرگ سنگاپور، گروه هلدینگ DBS بیشترین درآمد سالانه بانک‌های سرمایه گذاری را از آن خود کرده و در صدر جدول لیگ هزینه ها با در اختیار گرفتن 102.4 میلیون دلار قرار گرفت  و 11.8 درصد از سهم کل منابع سنگاپور را به دست آورد.

بی شک،  امور مالی و امور مربوط به املاک و مستغلات در هم گره خورده اند و هریک تقریبا 27 درصد از سهم بازار را تشکیل دادهاند.

دولت و آژانس ها 16 درصد از سهم بازار را از آن خود کرده اند در حالیکه رسانه ها و سرگرمی به ترتیب 11 و 9 درصد از کل سهام را در اختیار گرفته اند.

از طرفی دیگر بانکداری سنگاپور موفق به دریافت لقب " سوییس آسیا " شده  که دلایل آن به شرح زیر هستند:

-  قوانین بسیار محرمانه بانکی

در بخش 47 قانون بانکداری آمده که اطلاعات مشتری به هیچ وجه توسط یک بانک یا هر یک از کارمندان آن به شخص دیگری نباید افشا شود، مگر آنکه در قانون بانکداری ارائه شده باشد به همین دلیل بسیاری از شخصیت های ثروتمند به بانک های سنگاپور جذب شده اند

-  مشوق های مالیاتی سخاوتمندانه:

سود سرمایه و درآمدی که از خارج از سنگاپور حاصل می شود از پرداخت مالیات معاف است.

-  توجه به بخش SME

این امر به بانک های سنگاپور کمک کرد تا اعتماد شرکای تجاری قابل اعتماد را بدست آورند. 

مشاغل کوچک و متوسط در سنگاپور به حق بیمه خدمات مالی ، بیمه ، سرمایه گذاری و وام و همچنین خدمات مدیریتی و تجاری دسترسی دارند. 

سنگاپور با عنوان "سوئیس آسیا" ، قطب بانکی قدرتمندی است که نه تنها امور مالی داخلی بلکه فعالیت پولی کل آسیا و اقیانوسیه را در بر می گیرد.

این کشور با استقرار بیش از 117 بانک در خارج از کشور و 6 موسسه محلی ، سومین مرکز بزرگ مالی آسیا پس از هنگ کنگ و ژاپن است که خدمات مختلفی را از اعتبار مصرف کننده تا عملیات سرمایه گذاری و بیمه ارائه می دهد.

photo_۲۰۱۹-۱۲-۲۵_۱۲-۰۴-۴۱

 

رژین میدانی

ارسال نظر