شناسه خبر : 9637

هفتمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات با حمایت بانک صادرات ایران برگزار شد

هفتمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات با حمایت بانک صادرات ایران برگزار شد

هفتمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات با رویکرد «ارزش‌آفرینی کسب و کارهای تعاملی و پلتفرمی» با حمایت بانک صادرات ایران در تالار وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش چابک آنلاین، این همایش که با سخنرانی مقامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور و همچنین مسئولان ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری همراه بود، سه جایزه ملی فاب (فناوری اطلاعات برتر)، مبفا (مدیران برتر فناوری اطلاعات) و جایزه شرکت‌های تحول‌آفرین از سوی بانک صادرات ایران به برگزیدگان اعطا شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در این همایش با بیان این پرسش که آیا پلتفرم‌ها به معنای روند اقتصاد گذشته است یا ایجادکننده یک اقتصاد جدید، اظهار کرد: پیدایش اقتصاد پلتفرمی در دنیا بسیار مهم است. به طور معمول اقتصاد به دو بخش تهاتری و پلتفرمی تقسیم می‌شود. اقتصاد پلتفرمی ذاتا با اقتصاد تهاتری متفاوت است. مفهوم تقاضا و کالا در اقتصاد پلتفرمی از بین می‌رود. پلتفرم‌های فعلی نشانه‌هایی از اقتصاد بزرگ هستند که منجر به نام‌گذاری اقتصاد پلتفرمی شده است.

امیر ناظمی خاطرنشان کرد: با آمدن شبکه‌های اجتماعی تنها یک ابزار به جامعه اضافه نشده بلکه تغییرات بزرگی در مفاهیم اقتصادی صورت گرفته و باید پاسخگوی نیازهای این تغییرات باشیم.

علی نعیمی صدیق، دبیر علمی این همایش نیز گفت: در این رویداد ۲۰۰ دستاورد در بخش برترین‌های فناوری اطلاعات حضور داشتند که در سه محور علمی _ فناورانه، مدیریتی _ اقتصادی و اجتماعی _ فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

وی مدیریت و تحلیل هوشمند داده‌ها، اینترنت اشیاء و پلتفرم‌های تعاملی، پلتفرم‌های ابری، زنجیره‌ ارزش اطلاعات، بلاکچین و پلتفرم‌های تبادل داده، تجربه کاربرد در پلتفرم‌های تعاملی و... را از جمله موارد مورد توجه شرکت‌کنندگان در حوزه علمی _ فناورانه عنوان کرد و افزود: در حوزه مدیریتی _ اقتصادی نیز آینده‌نگاری، استراتژی‌ها و یا مدل‌های کسب و کار پلتفرمی، جمع‌سپاری، مشارکت و خلق داده، نوآوری باز در کسب و کارهای تعاملی، شتاب‌دهنده‌ها و پلتفرم‌های دولت الکترونیک و کسب و کارهای پلتفرمی و شبکه ارزش نیز مورد توجه بوده است.

به گفته وی چالش‌های حقوقی در کسب و کارهای تعاملی، پلتفرم‌ها و ایجاد گفتمان اجتماعی، صداقت و شفافیت در کسب و کارهای تعاملی، مسئولیت‌پذیری، حریم خصوصی، اعتماد اجتماعی و محیط زیست از دیگر مباحث مطرح در حوزه اجتماعی _ فرهنگی این همایش بوده است.

بانک صادرات ایران در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود حمایت از برگزاری مجامع علمی، پژوهشی و فرهنگی را در کنار حمایت از بخش‌های مختلف اقتصادی کشور در دستور کار خود دارد.

ارسال نظر