شناسه خبر : 9600

بانک‌های اقلیمی آمریکایی ۳.۶۷ میلیارد دلار در انرژی پاک سرمایه‌گذاری کردند

بانک‌های اقلیمی آمریکایی 3.67 میلیارد دلار در انرژی پاک سرمایه‌گذاری کردند

ایالات متحده آمریکا دارای ۱۲ بانک اقلیمی( سبز) در سطوح ایالتی است که از ظهور بازارهای جدید حمایت می‌کنند.

به گزارش چابک آنلاین، با این حال ، وضعیت بودجه این بانک ها محدود بوده و در برابر واکنش های سیاسی آسیب پذیر هستند.

دبی دینگل، نماینده ایالت میشیگان یک نسخه از لایحه مجلس سنا را برای تاسیس یک بانک ملی اقلیمی معرفی کرد که دولت فدرال 35 میلیارد دلار در طول شش سال روی آن سرمایه گذاری خواهد کرد.

این بانک با هدف ایجاد یک تریلیون دلار سرمایه خصوصی در طول یک دهه، امکان ایجاد بانک های سبز بیشتر در کشور و حمایت از تلاش های بانک های سبز دولتی و محلی موجود، تاسیس خواهد شد.

ذینفعان،  این لایحه را فرصتی می دانند که این سیاست را در مباحث گسترده تری برای حل مشکلات آب و هوایی به امید دستیابی به نتیایج بهتر در سال 2021 به کار ببرند.

ماری تمپلتون، مدیرعامل بانک پس انداز میشیگان که یک بانک سبز در این ایالت است عقیده دارد که این بانک حدود یه دهه است که تاسیس شده و نیاز به بودجه بیشتری برای حمایت از فعالیت های محیط زیستی و برنامه های انرژی پاک دارد.

به گفته جف شووب، مدیر اجرایی ائتلاف بانک های اقلیمی(سبز)، در ایالات متحده سرمایه گذاری های کلانی را در زمینه انرژی خورشیدی و بهره وری انرژی انجام داده اند.

وی افزود:فعالیت هایی که تأمین مالی می شود به گونه ای انجام شده که هزینه های مصرف انرژی را برای کاربران نهایی کاهش می دهد.

تعدادی از نامزدهای دموکرات ریاست جمهوری، بانک های سبز یا بانک های اقلیمی را در برنامه های انتخاباتی خود قرار داده اند.

شوب گفت ، بدون تعهد بانک ملی ، بانک های سبز از تأمین مالی نوآوری های موجود در بازارهای نوظهور انرژی پاک، مانند برق حمل و نقل محدود هستند.

بانک های سبز به تأمین سرمایه کم هزینه برای پروژه های انرژی پاک از جمله انرژی خورشیدی با نرخ و شرایط مطلوب برای بخش سنتی و چالش برانگیز بازار کمک می کنند.

گزارش ها نشان می دهند که بانک های اقلیمی آمریکایی 3.67 میلیارد دلار سرمایه گذاری در انرژی پاک ایجاد کرده اند که 676 میلیون دلار از این سرمایه گذاری در سال 2018 صورت گرفته است.

photo_2019-12-17_14-54-43

رژین میدانی

ارسال نظر