شناسه خبر : 9458

اختصاصی چابک‌آنلاین

بانک‌های ژاپنی به دلیل محدودیت در صدور اوراق بهادار از بحران مالی جهان مصون ماندند

بانک‌های ژاپنی به دلیل محدودیت در صدور اوراق بهادار از بحران مالی جهان مصون ماندند

در حالی که مقررات‌زدایی در سیستم مالی و فشار رقابتی بین‌المللی چهره بانکداری کشور ژاپن را به شدت تغییر داده اما همچنان ارتباط بین امور مالی شرکت‌ها و موسسات بانکی و شرکت‌های غیرمالی در ژاپن نسبت به ایالات متحده بسیار محکم‌تر باقی مانده و روابط وام‌دهنده و وام‌گیرنده همچنان ساده است.

به گزارش چابک‌آنلاین، بانک های ژاپنی غالباً در شرکت هایی که با آن ها تجارت می کنند، سهم دارند. این ارتباط منحصر به فرد بین شرکت ها و بانک ها از دیرباز تا اکنون درنظام مالی ژاپن وجود داشته است.

یک شرکت ژاپنی به ندرت وام دهنده اصلی خود را تغییر می دهد، اگرچه گاهی اوقات برای تمهیدات اعتباری بهتر اقدام به جستجو هم می کند.
حتی وقتی شرکت ها اعتبارات خود از دست نمی دهند، برای حفظ روابط خود با بانک، بیشتر از نیاز خود هم  وام می گیرند. 
بانک ها غالباً سهامداران بزرگی در شرکت ها هستند (اگرچه بانک ها در تلاشند تا سهام کل خود را کاهش دهند)، اما با دولت محلی و آژانس های نظارتی ملی روابط نزدیکی دارند و نقش هماهنگ کننده را بین مشتریان خود بازی می کنند.
به راحتی می توان نتیجه گرفت که نظام بانکی تجاری ژاپن نسبت به ایالات متحده معامله محورتر است. 
بانک های ژاپنی به دلیل محدود بودن اوراق بهادار، توانستند از تأثیر مستقیم بحران مالی جهانی جلوگیری کنند.
وام بانکی در این کشور، همچنان روش اصلی تأمین اعتبار برای شرکت های کوچک و متوسط و همچنین برای بسیاری از شرکت های بزرگ تر است.
بانک های ژاپنی سپرده های منظم و واریزی و حساب های بازرسی را برای مشاغل ارائه می دهند.
بانک ها و همچنین بنگاه های سرمایه گذاری از لحاظ تاریخی نبرد سختی را علیه سیستم پس انداز پستی برای سپرده های مصرف کننده در پیش داشته اند. 
رابطه بین شرکت بازرگانی، کاربر نهایی و صادر کننده ویژگی مهم نظام مالی ژاپن است.
 در میان پنجاه و هفت بانک خارجی، بانک شینان (Shinhan) ژاپن به صورت محلی درج شده است ، در حالی که سایر بانک های خارجی به عنوان شعبه در ژاپن فعالیت می کنند.

Untitled

 

رژین میدانی

ارسال نظر