شناسه خبر : 9006

اختصاصی چابک آنلاین

بانک "اچ اس بی سی"به مشتریان خود کمک کرد تا دارایی های برون مرزی را مخفی کنند / جریمه ۱۹۲ میلیون دلاری برای این بانک!

بانک "اچ اس بی سی"به مشتریان خود کمک کرد تا  دارایی های برون مرزی را مخفی کنند / جریمه 192 میلیون دلاری برای این بانک!

شعبه خصوصی بانک اچ‌اس‌بی‌سی (HSBC) در سوییس پس از پذیرش کمک به افراد و شرکت‌ها برای فرار از مالیات های فدرال موافقت کرده است که ۱۹۲ میلیون دلار به وزارت دادگستری آمریکا بپردازد.

به گزارش چابک‌آنلاین، بانک "اچ اس بی سی" از سال 2008 و درست از زمانی که دچار سقوط مالی شد، در رسوایی های مختلفی درگیر شده است. این بانک تلاش کرده تا اقداماتی انجام دهد و رسوائی های خود را پشت سر بگذارد.

دادستان های فدرال می گویند که بانک خصوصی "اچ اس بی سی" مستقر در ژنو، به مشتریان آمریکایی کمک کرده تا سال ها دارایی های برون مرزی را از مقامات مخفی کنند و از اسم های رمزگذاری شده و حساب های شماره گذاری و شرکت های پوسته در پناهگاه های مالیاتی مانند پاناما ، لیختن اشتاین و جزایر ویرجین انگلیس استفاده کنند.

علاوه بر این اعلام کرده اند که این عملیات ها چنان موفقیت آمیز بوده که ارزش دارایی پنهان شده این بانک  از 800 میلیون دلار در سال 2002 به 1.3 میلیارد دلار در سال 2007 افزایش یافته است.

این بانک هنوز هم می تواند با اتهامات توطئه روبرو شود ، مگر اینکه بتواند رفتار مناسبی را به مدت سه سال از خود نشان دهد و افراد درگیر به طور جداگانه تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

افشاگری در مورد این رسوایی بانک "اچ اس بی سی" آخرین مورد از لیست طولانی رسوایی های مربوط به این بانک است.

در سال 2012 " اچ اس بی سی" پس از پولشویی 881 میلیون دلار برای دو کارتن بزرگ مواد مخدر در آمریکای لاتین، 1.9 میلیارد دلار جریمه پرداخت کرده است.

در سال 2016 دو مدیر این بانک به پرداخت بیش از 3.5 میلیارد دلار ارز خارجی متهم شدند که گفته می شود که این مبلغ از مشتریان این بانک کلاهبرداری شده بود.

 

رژین میدانی

ارسال نظر