شناسه خبر : 8944

قائم مقام بانک مرکزی گزارش داد؛

تسهیلات ۶ هزار میلیاردی به شرکت‌های دانش بنیان در ۷ ماهه نخست سال جاری ارائه شد

تسهیلات ۶ هزار میلیاردی به شرکت‌های دانش بنیان در ۷ ماهه نخست سال جاری ارائه شد

قائم مقام بانک مرکزی گفت: براساس آمارها در ۷ ماهه نخست سال جاری بیش از ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خانه ملت، اکبر کمیجانی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۱۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی دستاوردها و مشکلات اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان و نوآورانه گفت: خوشبختانه بانک‌ها و موسسات مالی در چند سال اخیر اقدامات خوبی را در ارائه تسهیلات به استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان صورت داده‌اند، به طوری که براساس آمارها تا پایان مهرماه سال ۹۷ در حدود یکصدهزار و ۵۷۰ میلیارد ریال تسهیلات ارائه شده که نشان‌دهنده رشد ۵۱ درصدی است.

وی ادامه داد: همچنین براساس آمارها میزان تسهیلات در ۷ ماهه نخست سال ۹۸ در حدود ۶۱ هزار و ۶۰۵ میلیارد ریال بوده که نسبت به ۷ ماهه نخست سال گذشته ۵۲ درصد رشد کرده است. همچنین تسهیلات پرداختی در مهرماه سال جاری به ۲۰۲ شرکت دانش‌بنیان حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

کمیجانی افزود: همچنین به حدود ۷۳۷ شرکت دانش‌بنیان با میانگین ۸۳ میلیارد ریال تسهیلات ارائه شده و در این عرصه ۲۳ بانک و موسسه اعتباری با استارت آپ‌ها همکاری داشته‌اند. قائم مقام بانک مرکزی تصریح کرد: در شرایط کنونی بانک مرکزی این آمادگی را دارد تا با مسئولان ذیربط در حوزه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان همکاری داشته باشد تا شرایط بهتری از نظر ارائه تسهیلات و امکانات برای استارت آپ‌ها در نظر گرفته شود.

ارسال نظر