شناسه خبر : 8595

لیست سیاه ۴۰ درصد مردم برزیل را از خدمات بانکی محروم کرد

لیست سیاه 40 درصد مردم برزیل را از خدمات بانکی محروم کرد

۸۲ درصد از کل دارایی های کشور برزیل تحت کنترل بانکداری این کشور است.

چابک آنلاین، این تمرکز دارایی حتی بیشتر از موقعیت های مشابه در سنگاپور، مکزیک، کره جنوبی، چین و هند است.

چهار بانک مهم تجاری این کشور از سال 2015 تاکنون بهترین عملکرد سه ماهه خود را درسال 2019 به نمایش گذاشتند.

سود آنها در طول ماه های ژانویه تا مارس، 17 درصد افزایش پیدا کرده و تا اکنون به زیر 11.6 میلیارد رئال (واحد پول برزیل که معادل 0.24 دلار آمریکا است ) سقوط نکرده است.

با این حال، بانک های فعلی در برزیل نتوانسته اند به بخش بزرگی از جمعیت برزیل خدمت کنند و تنها به افرادی که از لحاظ ثروت شایستگی کامل دارند خدمات ارائه می دهند.

میانگین گسترش وام در برزیل رتبه دوم در جهان را دارا است.

هم اکنون در برزیل به ازای هر صدهزار نفر 11 شعبه بانکی وجود دارد در حالیکه در ایالات متحده این رقم برابر با 26 است.

برزیل 207 میلیون جمعیت دارد که40 درصد از آن در لیست سیاه قرار دادند و از دسترسی به سیستم بانکی  و بسیاری از خدمات و تولیدات بانکی محروم هستند.

سیستم بانکی برزیل دچار اختلال شدید بوده و بسیاری از مصرف کنندگان به ویژه جوانان، به دلیل فقدان دسترسی، هزینه های بالا، بهره های بانکی و بوروکراسی اداری،فاقد حساب بانکی هستند.

بخش هایی مانند بانکداری ، نفت و خدمات پستی نشان دهنده فقدان وجود رقابت است که برزیل را عقب نگه داشته و مانع از رشد آن می شود.

برزیل بزرگترین بازار اینترنت تلفن همراه و نفوذ تلفن های هوشمند در آمریکای لاتین را دارد و 120 میلیون نفر برای دسترسی به اینترنت از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند.

این امر باعث شده که تعداد زیادی از مردم برزیل برای دسترسی به خدمات آسان و مقرون به صرفه بانکی به استفاده از موبایل بانک و اینترنت بانک رو بیاورند.

برنامه های تلفن همراه به اولویت برزیلی ها برای رسیدگی به امور مالی مبدل شده، با این حساب تعداد معاملات انجام شده به صورت دیجیتالی در سال 2018 تقریباً 80 درصد افزایش یافته است.

رژین میدانی

 

ارسال نظر