شناسه خبر : 8419

بانک متفقین ایرلند در ۲۰۰ شعبه خدمات بیمه‌ای هم ارایه می‌کند

بانک متفقین ایرلند در 200 شعبه خدمات بیمه‌ای هم ارایه می‌کند

بانک‌های ایرلندی فضای بسیار پیچیده‌ای دارند که منابع مالی گسترده‌ای به سازمان‌های این کشور ارائه می‌دهند. به شکل جامع، بانکداری این کشور به دو دسته اصلی بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری تقسیم می‌شوند.

به گزارش چابک آنلاین، بخش بانکی داخلی ایرلند، مانند بسیاری کشورهای دیگر، در سال های 2007 و 2008 پس از فروپاشی صنعتی ایرلند، تحت فشار شدیدی قرار گرفت.

به دنبال آن،بسیاری از سرمایه گذاران ایرلندی، مخصوصا مالکان تجارت، برای ادامه فعالیت خود نیازمند گرفتن وثیقه از دولت ایرلند شدند.

پیدایش آژانس مدیریت دارایی ( NAMA )، صنعت بانکداری ایرلند را حمایت کرد و وام های املاک را به موسسه های اصلی، به دلیل تورم اعمال شده، به شدت کاهش داد.

درنتیجه دولت ایرلند توانست به صورت چشمگیری برروی برخی از بانک های این کشور کنترل داشته باشد.

هر چندکه نظام بانکی ایرلند با تحقق سرمایه گذاری ازفروش اوراق بهادار غیرضروری و تقسیم بار هدفمند با برخی از دارندگان اوراق قرضه موفق شد غیرملی شود.

نقش بانک مرکزی ایرلند به طور سنتی مانند نقش همه بانک های مرکزی در کشورهای توسعه یافته بوده و در سال 1998 به اتحادیه بانک های مرکزی اروپا پیوست.

بانک مرکزی این کشور در سال 2010 به ساختار جدیدی  دست یافت که باعث جایگزینی سه نهاد بانک مرکزی، نهاد نظارت بر امور مالی و نهاد تنظیم کننده مالی شد.

تمام بانک هایی که در ایرلند خدمات ارایه می کنند باید از بانک مرکزی گواهینامه دریافت کنند.

بانک های خرد در ایرلند تمام خدمات مالی را ارائه می دهند از جمله تسهیلات رهن و خدمات جامع حساب ها.

بانکهای خرده فروشی ، شرکت های تابعه و وابسته به بانک های اصلی موظف به ترخیص کالا از گمرک هستند که برانواع خاصی از تجارت بانکی متمرکز هستند.

مهم ترین بانک های ایرلند به شرح زیر هستند :

بانک متفقین ایرلند (Allied Irish) :

این بانک در سال 1825 تأسیس شدو بزرگترین بانک خرده فروشی و تجاری در ایرلند است. این خدمات شامل سپرده، وام ، خدمات برنامه ریزی مالی ، سرمایه گذاری ، مدیریت وجوه نقدی در بازنشستگی، بانکداری آنلاین ، ارز، مدیریت ریسک نرخ بهره و خدمات بانکی تلفن همراه می شوند.

این بانک بزرگ همچنین محصولات بیمه ای متنوعی را ارائه می دهد و از طریق شبکه ای از 200 شعبه در سراسر ایرلند و دفاتری در انگلستان و ایالات متحده فعالیت می کند.

 در سال 2016 دارایی کلی این بانک حدود 113 میلیارد دلار آمریکا برآورد شده است.

بانک ایرلند ( Bank of Ireland ) :

این بانک یکی از بزرگترین و ایمن ترین بانک های ایرلند محسوب می شود و محصولات و خدمات مالی از قبیل وام ها ، کارت های اعتباری ، پس انداز ، وام های شخصی ، حساب های جاری ، خدمات ارزی ، کارت های پیش پرداخت و کارت های بانکی تجاری را ارائه می دهد. در سال 2016 دارایی کلی این بانک 114 میلیارد دلار آمریکا محاسبه شده است.

بانک آلستر ( Ulster Bank ) :

این بانک که در سال 1836 تأسیس شد ، یک شرکت تابعه از گروه بانک های سلطنتی اسکاتلند است. این بانک محصولات و خدمات بانکی شخصی ، خدمات بانکی خصوصی و همچنین محصولات بیمه خانه و اتومبیل را ارائه می دهد.

 دارایی کلی این بانک در سال 2016 چیزی حدود 43 میلیارد دلار برآورد شده است.


رژین میدانی

ارسال نظر