شناسه خبر : 8356

هویت بزرگ‌ترین بانک ایتالیا آب می‌رود!

هویت بزرگ‌ترین بانک ایتالیا آب می‌رود!

ژان پیر موستیر، رئیس اجرایی گروه بانکداری بین المللی ایتالیا (UniCredit )برنامه‌ای برای احیای قیمت سهام بیمار این گروه بانکی دارد و می‌خواهد هویت آن را کمتر ایتالیایی کند.

چابک‌آنلاین، بزرگترین بانک ایتالیا در حال بررسی این مسئله است که آیا می تواند با قرار دادن برخی از ارزشمندترین دارایی های خود در آلمان ، از اقتصاد راکد کشور خود و سیاست های شکنجه گر فاصله بگیرد.

ژان پیر موستیر، از بخشی از برنامه جدید تجارت خود، پرده برداری خواهدکرد که طرحی برای تأسیس یک شرکت فرعی جدید در آلمان برای تهیه عملیات خارجی این بانک است.

گروه بانکداری بین المللی ایتالیا با نگه داشتن دارایی های خود در آلمان ، اتریش ، اروپای شرقی و ترکیه می تواند هویت ایتالیایی و رتبه بندی اعتبار مرتبط با آن را کاهش دهد و باعث کاهش هزینه های جاری شود.

موستیرفرانسوی،در ژوئیه 2016  به ریاست اجرایی گروه بانکداری بین المللی ایتالیا منصوب شد تا مجدداً به سرمایه گذاری آن موقع با سرمایه متوسط میلان بپردازد.

او برای تقویت ترازنامه بانک یونی کردیت ، اقدام به فروش مشاغل ، قطع شغل و تعطیل کردن شعبه کرد.

اما یونی کردیت در 14 کشور جهان فعالیت می کند و نیمی از درآمد خارج از ایتالیا را به خود اختصاص می دهد، اما هنوز هم در اصل توسط سرمایه گذاران به عنوان یک موسسه با ریسک ایتالیایی شناخته می شود.

این طرح جدید نشانگر اعتقاد موستیر مبنی بر عقب ماندن اقتصاد ایتالیا از قیمت سهام است و در صورت خراب شدن چشم انداز اقتصادی ، حتی بیشتر از بودجه نیز به بانک فشار خواهد آورد.

رژین میدانی

ارسال نظر