شناسه خبر : 5556

بانک مرکزی بر روند بازار ارز مسلط است

بانک مرکزی بر روند بازار ارز مسلط است

رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی بر روند تعادلی بازار ارز با تدابیر اتخاذ شده تاکید کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایبنا ، عبدالناصر همتی در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: دیشب که داشتم اخبار خبرگزاری‌ها و کانال‌های خبری را مرور می‌کردم به نکته جالبی برخوردم. خیلی برایم عجیب و تا حدودی مبهم بود.  

وی افزود: در روزهای پایانی سال که مردم خسته از فشارهای اقتصادی، در سایه آرامش نسبی ایجاد شده در بازارها، در تدارک خریدهای شب عید بوده و نرخ ارز در بازار آزاد نیز به آرامی درحال کاهش است، چند نفر از برادران بزرگوار تلاش کرده بودند با استفاده از توئیتر و سایر رسانه ها، موضوعی به نام FATF را مطرح کرده و با اصرار به مردم یادآوری کنند که فراموش نکنید FATF مورد مخالفت اکثریت اعضای مجمع هست و چنین و چنان!!

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: الحمداله بازار ارز حساسیت خود را نسبت به این نوع اظهارات، تا حدود زیادی از دست داده است. فارغ از این قبیل اظهار نظرهای شخصی که در زمان و مکان خودش محترم می باشد، مطمئنه، مجموعه نظام تدابیر لازم در اینگونه موضوعات را به کار بسته و تصمیمات خود را بر اساس منافع کشور اتخاذ خواهد کرد.  

همتی اظهار داشت: جالب اینکه تیم تحریم ترامپ از پمپئو گرفته تا بریان هوک نیز به محض ایجاد آرامش در بازار ارز کشور، به جنگ روانی تکراری: قطع کامل صادرات نفت ایران؛ بزودی!! متوسل می‌شوند.  

وی افزود: مردم مطمئن باشند، فارغ از این مباحث، بازار ارز با تدابیر اتخاذ شده و در چارچوب سیاست های بانک مرکزی سیر تعادلی خود را طی می کند و بانک مرکزی نیز بر روند بازار مسلط است.

 


 

ارسال نظر