شناسه خبر : 4337

عملکرد بانک مرکزی مطلوب است

عملکرد بانک مرکزی مطلوب است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با مثبت ارزیابی کردن عملکرد بانک مرکزی در راستای ایجاد آرامش بر بازار، گفت: رقابت سالمی میان بانک‌ها در راستای ارایه خدمات مطلوب به مشتریان در جریان است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایبنا ، منصور مرادی با اشاره به نقدهایی که برخی بانک ها نسبت به تراکنش های رایگان دارند، گفت: تراکنش هایی که برای مردم هزینه ای نداشته و شبکه بانکی مسئول پرداخت آن است به مثابه ایجاد رقابتی بین بانک ها برای توسعه دستگاه های کارت خوان در سراسر کشور است.

نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی بیش از ٣٠ درصد نقدینگی دستگاه های کارت خوان بانک ها را تامین می کند، افزود: پرداخت بخش کمی از تراکنش ها به بانک مرکزی در راستای هزینه هایی است که متحمل می شود.

مرادی با بیان اینکه دریافت کارمزد از بانک ها از سوی بانک مرکزی در راستای خدمات ارایه شده است، تصریح کرد: حتی اگر بانکی ارایه خدمات بانکی در غالب دستگاه کارت خوان به سایر کارت های بانکی ارایه کند نیز در مقاطع خاص زمانی بخشی از تراکنش ها را دریافت می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه ایجاد رقابت بین بانک ها در راستای بهبود خدمات و رضایت بیشتر مردم در جریان است، افزود: خوشبختانه بانک ها نیز از تراکنش های انجام شده منتفع شده و نسبت به خدمات ارایه شده سودی دریافت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه با اصلاح نظام بانکی بسیاری از ابهامات در این حوزه مرتفع خواهد شد، گفت: خوشبختانه سیاست های کنونی بانک مرکزی آرامش نسبی بر وضعیت شبکه های بانکی را رقم زده که در نتیجه آن امنیت سرمایه گذاری بیشتر شده است.

 


 

ارسال نظر