شناسه خبر : 3824

استقلال بانک مرکزی نیز باید همسو با اخذ تصمیمات منطقی باشد

استقلال بانک مرکزی نیز باید همسو با اخذ تصمیمات منطقی باشد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه استقلال بانک مرکزی باید مدنظر باشد، گفت: ورود بانک ها به عرصه ساخت و سازهای غیر ضروری باید متوقف شود.

چابک آنلاین: منصور مرادی ، با تاکید بر ضرورت توجه مسئولان به استقلال بانک مرکزی، گفت: عدم استقبال بانک مرکزی مشکلات عدیده ای را رقم می زند که نمونه آن در وضعیت اقتصادی فعلی کشور مشهود است.

نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استقلال بانک مرکزی نیز باید همسو با اخذ تصمیمات منطقی باشد، افزود: استقبال بانک مرکزی می تواند نحوه مدیریت بر شبکه مالی و همچنین نقدینگی کشور را تقویت کند.

مرادی با بیان اینکه توجه به استقلال بانک مرکزی در لایحه اصلاح شبکه بانکی نیز باید مدنظر باشد، تصریح کرد: عدم استقلال بانک مرکزی برای بانک ها نیز مشکل ساز خواهد بود زیرا آنها نیز استقبال چندانی نخواهند داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم در پاسخ به این سوال که آیا استقلال بانک مرکزی به بنگاه داری بیشتر بانک ها نمی انجامد؟ گفت: خیر به بانک ها نیز عنوان بنگاه اقتصادی اطلاق می شود زیرا با جذب منابع در راستای توسعه کشور گام بر می دارند از اینرو نگرانی در اینباره بی مورد است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل اصلی شبکه بانکی فعلی کشور ورود بانک ها به عرصه ساخت و سازهای غیر ضرور است، افزود: وضعیت مجلل بانک ها نیز از دیگر مواردی است که به بنگاه داری آنها دامن می زند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در نحوه تسهیلات دهی بانک ها نیز باید تجدید نظر اساسی صورت بگیرد، گفت: متاسفانه اکنون وام های کلان داده می شود که در ضمن استقلال بانک مرکزی باید جلوی این موارد گرفته شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط فعلی بهترین کار بانک ها فعالیت آنها به مثابه بخش خصوصی در راستای توسعه کشور و توجه به تولید است./ایبنا

 

ارسال نظر