شناسه خبر : 3808

مانده تسهیلات قرض الحسنه بانک ها وموسسات اعتباری ۱۹ درصد رشد داشته است

 مانده تسهیلات قرض الحسنه بانک ها وموسسات اعتباری 19 درصد رشد داشته است

بر اساس این گزارش مانده تسهیلات قرض الحسنه بانک ها و موسسات اعتباری رقم ۷۱۰ هزار میلیارد ریال را نشان می دهد که ۱۹ درصد رشد داشته است .

چابک آنلاین: بانک هاوموسسات اعتباری بیشترین تغییرات در اعطای تسهیلات در قالب عقود اسلامی در بخش سلف 34درصد، اجاره به شرط تملیک 32درصد و استصناع 23 درصد داشته اند. ازنظر ارزش ریالی بیشترین تغییرات به مشارکت معدنی با رقم 4017 هزارمیلیارد ریال ، فروش اقساطی با 3134 هزار میلیارد ریال ، مرابحه با 1057 هزار میلیارد ریال و قرض الحسنه با 710 هزار میلیارد ریال تعلق گرفته است .

طبق این گزارش  مانده تسهیلات قرض الحسنه بانک های تجاری  رقم 153 هزار میلیارد ریال را نشان می دهد که حدود 20 درصد افزایش داشته است .

برهمین اساس مانده تسهیلات قرض الحسنه بانک های تخصصی رقم 72 هزار میلیارد ریال را نشان می دهد که 21 درصد افزایش داشته است .

سهم بانک های غیر دولتی وموسسات اعتباری از مانده تسهیلات قرض الحسنه 19درصد افزایش داشته و به رقم 485 هزار میلیارد ریال رسیده است .

لازم به تذکر است که این تغییرات دربازه زمانی هفت ماه نخست سال جاری نسب به پایان اسفند هاه سال گذشته (1396) رخ داد است ./بانکداری ایرانی

 

ارسال نظر