شناسه خبر : 19235

بانک اطلاعاتی مجرمان متواری راه‌اندازی می‌شود

بانک اطلاعاتی مجرمان متواری راه‌اندازی می‌شود

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به سند تحول قضایی درباره مجرمان متواری گفت: با همکاری ناجا تا پایان سال بانک اطلاعات مجرمان متواری راه اندازی خواهد شد تا از ارائه خدمات به این مجرمان جلوگیری شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه «مافا»، محمد کاظمی فرد در جلسه‌ای با حضور سردار احمد دولتخواه معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی انتظامی که در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه برگزار شد، ضمن تقدیر از همکاری ناجا و زحمات معاونت فناوری در زمینه راه اندازی و پیشبرد «پروژه ارتباط با ناجا» افزود: در برخی از استان‌ها پرونده‌ها به صورت دستی و فیزیکی از کلانتری به دادسرا یا بالعکس ارسال می‌شود که باید با تجهیز کلانتری یا دادسرا و آموزش‌های لازم این مشکل برطرف شود.

وی ادامه داد: ما یک بستر واحد در زمینه ارتباط تصویری در سراسر دستگاه قضا ایجاد کرده‌ایم به طوری که ۷۰ درصد تحقیق از زندانی‌ها داخل زندان و به صورت مجازی انجام می‌شود که البته در برخی از استان‌ها با تجهیز اتاق قاضی و باجه زندان این عدد به ۹۴ درصد نیز می‌رسد و حتی به زودی ملاقات خانواده زندانی با زندانی نیز در این بستر انجام می‌شود.

کاظمی فرد با توجه به تاکید رئیس قوه قضاییه در مورد اطلاع رسانی به افرادی که از کشور ممنوع الخروج می‌شوند افزود: در این زمینه نیز سرویسی ایجاد خواهد شد که به محض ممنوع الخروج شدن فرد با ارسال پیامک، این مهم به وی اطلاع داده شود.

169229962

در این جلسه سردار احمد دولتخواه معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی انتظامی گفت: با توجه به همکاری و همدلی قوه قضاییه و نیروی انتظامی در زمینه الکترونیکی کردن خدمات، زیرساخت‌ها و زیربناهای خوبی ایجاد شده که با سرعت بخشیدن به کارها رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت.

وی اظهارداشت: در پروژه ارتباط بر خط الکترونیکی بین ناجا و قوه قضاییه، بیش از ۷۵۰ کلانتری متصل و بیش از ۱۰۰۰ مقر تجهیز شده است که امیدواریم با کمک مرکز آمار و فناوری اطلاعات مشکلاتی که در اجرای این طرح وجود دارد هرچه زودتر برطرف شود.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی انتظامی با اشاره به ارتباط تصویری ایجاد شده بین قاضی و متهم افزود: ما برای انتقال متهم به دادگاه جهت بازجویی، چندین شهید فقط در تهران بزرگ داده‌ایم که با الکترونیکی و مجازی شدن این فرایند از بسیاری خطرات و خسارات احتمالی جلوگیری خواهد شد.

ارسال نظر