شناسه خبر : 18866

موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌ها

موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌ها

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با گزارش کمیسیون اقتصادی برای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌های دولتی و بانک‌های واگذارشده موافقت کردند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌های دولتی و بانک‌های واگذارشده در اجرای اصل(۴۴) قانون اساسی در دستور کار قرار گرفت و ضرورت تحقیق و تفحص با رای ۱۸۷نماینده موافق به تصویب رسید.

بررسی عملکرد بانک‌های دولتی و اصل ۴۴ و دلیل پایبند نبودن بانک‌ها به مصوبات مجلس از قبیل برنامه ششم و قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و شورای پول و اعتبار و بررسی عملکرد بانک‌های دولتی و بانک‌های اصل ۴۴ در اجرای قانون مبارزه باپولشویی از جمله محورهای تحقیق و تفحص است.

همچنین بررسی عملکرد این بانک‌ها در اعطای وام قرض الحسنه ازدواج به جوانان،  بررسی عملکرد این بانک‌ها در اعطای انواع تسهیلات به افراد حقیقی و حقوقی و همچنین پیگیری وصول معوقات و مطالبات،  بررسی عملکرد این بانک‌ها در کاهش نقش بنگاه‌داری بانک‌ها و حمایت از تولید ملی و بررسی نقش این بانک‌ها و شرکت‌های تابعه در التهابات بازار مسکن، بورس و ارز از دیگر مواردی است که در تحقیق و تفحص لحاظ شده است.

ارسال نظر