شناسه خبر : 18772

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به بازنشستگان خراسان جنوبی

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به بازنشستگان خراسان جنوبی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: بازنشسته‌ای در استان با این اقدام پشت نوبت وام نخواهد بود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، میرهاشم موسوی صبح پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی با گستردگی بیش از ۵۰ درصد جامعه در سه بخش بیمه، درمان و مباحث اقتصادی فعالیت می‌کند که این میزان در بخش بیمه، پوشش حدود ۴۴ میلیون نفر است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور با اشاره به اینکه در حوزه درمان نیز حدود ۵۳-۵۴ درصد جامعه را تحت پوشش داریم، بیان‌کرد: در حوزه اقتصادی نیز علاوه بر اینکه از دارایی‌ها و منافع کارگران حفاظت می‌کنیم در اقتصاد کلان و باروری تولید نیز از طریق شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی نقش آفرین هستیم.

موسوی ادامه‌داد: براساس روالی که در دولت محترم وجود دارد ما نیز بنا بر حضور میدانی در بین مردم و رفع مشکلات آنان را در همان منطقه داریم تا در ستاد و مرکز برای آنان تصمیم بگیریم و ابتدا نیز از استان‌های محروم شروع کردیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خراسان‌جنوبی که می‌تواند در توسعه استان تأثیرگذار باشد، گفت: افتتاح پروژه زغال شویی در طبس که روز گذشته انجام شد یکی از نمادهای ما می‌توانیم بود که در شرایط تحریم با تلاش و همت مهندسان و کارگران به مدار تولید برگشت.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه این پروژه در گام اول تولید زغال سنگ را ۶۸ هزار تن افزایش داده است، گفت: این پروژه با همت کارگران و مهندسان در طی دو سال ۵۰۰ هزار تن افزایش تولید خواهد داشت.

موسوی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما تحقق بیمه خانواده ایرانی در گام‌های مختلف است، اظهار کرد: با این طرح می‌خواهیم زنان خانه‌دار کشور عزیزمان را نسبت به آینده‌شان با پوشش بیمه‌ای به یک اطمینان برسانیم.

وی ادامه‌داد: از همکاران در خراسان‌جنوبی درباره وام بازنشستگان تأمین اجتماعی در استان پرسیدیم که دریافتم مشکلاتی در این زمینه وجود دارد و در این راستا و برای اعطای وام به عزیزان ۲۰ میلیارد تومان اختصاص می‌دهیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی یادآور شد: با این اختصاص این اعتبار هیچ بازنشسته تأمین اجتماعی در استان پشت نوبت وام نخواهد بود.

ارسال نظر