شناسه خبر : 18649

سربازان تسهیلات اشتغال می‌گیرند

سربازان تسهیلات اشتغال می‌گیرند

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال سربازان منقضی از خدمت در استان ابلاغ شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اکبری‌راد مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال سربازان منقضی از خدمت در استان ابلاغ شده است، گفت: این اعتبارات از محل جزء هفت بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۰ ابلاغ و براساس شاخص‌های محرومیت، بیکاری و فراوانی سربازان در هر استان توزیع شده است که با اولویت سربازان متأهل تخصیص پیدا می کند.

او افزود: تسهیلات مربوطه فقط به سربازان ماهر منقضی خدمتی که از سال ۹۷ ترخیص شده‌اند، تعلق خواهد گرفت.

اکبری راد اظهار کرد: متقاضیان تسهیلات مهارت می‌توانند با مراجعه به معاونت وظیفه عمومی با ارائه مدرک مهارتی برای معرفی به دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اقدام کنند.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و تأکید مقام معظم رهبری بر مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه عمومی، قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه عمومی نیرو‌های مسلح تشکیل شده و براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارتخانه‌ها و نیرو‌های مسلح مبادله می‌شود، اشتغال سربازان مورد توجه قرار گرفته است.

او با بیان اینکه سقف این تسهیلات تا ۱۰۰ میلیون تومان اعلام شده و بازپرداخت آن هفت ساله است عنوان کرد: بانک‌های صادرات، تجارت، ملت، سپه و ملی عاملان پرداخت این تسهیلات هستند.

اکبری راد توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اشتغال و مهارت‌آموزی، تقویت معنویت و جذابیت خدمت سربازی، استفاده از ظرفیت‌های مشترک در مهارت‌آموزی، استفاده از توانمندی‌های تخصصی و اجرایی، تحقق عینی برنامه‌های توسعه‌ای کشور، کمک به زیرساخت‌های مهارت‌آموزی و توسعه فرهنگ کارآفرینی را از مهمترین اهداف این طرح برشمرد.

ارسال نظر