شناسه خبر : 17966

رئیس‌کل دادگستری همدان:

بانک ها اجازه توقیف واحدهای تولیدی را ندارند

بانک ها اجازه توقیف واحدهای تولیدی را ندارند

رئیس‌کل دادگستری همدان گفت: بانک ها اجازه ندارند به بهانه وصول مطالبات ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز واحد‌های تولیدی را توقیف و خللی در امر تولید ایجاد کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدرضا عدالتخواه در بازدید از واحد تولیدی و اقتصادی شرکت رزن صاف تولید‌کننده ورق‌های فویل و کامپوزیت آلومینیوم افزود: باید چالش‌ها و موانع شرکت‌های تولیدی از طریق کمیته‌های بازرسی و نظارت، مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه بانک‌ها مکلف به اجرای قانون تسهیل تسویه بدهکاران هستند، تأکید کرد: آن‌ها اجازه ندارند به بهانه وصول مطالبات ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز واحد‌های تولیدی را توقیف و خللی در امر تولید ایجاد کنند.

رئیس‌کل دادگستری همدان تصریح کرد: بر اساس سیاست‌های کلان قوه قضائیه امر نظارت و بازرسی در دستور کار ستاد اقتصاد مقاومتی قرار دارد و دستورات لازم در خصوص پایش کارخانجات و واحد‌های تولیدی صادر شده است.

عدالتخواه افزود: به محض وصول گزارش مبنی بر قانون‌گریزی و نقض مقررات با عوامل مخل در امر تولید برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

  • عدالتخواه در بازدید از یک مجموعه بازرگانی و کشاورزی شهرستان رزن نیز به موضوع مکاتبه مجموعه قضائی استان با ریاست قوه قضائیه مبنی بر تقاضای ابطال رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری اشاره کرد که مشکلاتی برای زارعان و مالکان ایجاد شده است.

وی تأکید کرد: مکاتبات لازم با قوه قضائیه مبنی بر اصلاح رأی هیات عمومی دیوان عدالت اداری صورت گرفته تا زمینه احداث و توسعه گلخانه، دامداری و مرغداری در اراضی زراعی انجام شود.

رئیس کل دادگستری همدان توجه به توسعه و تعمیم صنعت کشاورزی را امری مهم دانست و افزود: تمام دستگاه‌های مسئول در ایجاد امنیت پایدار غذایی تلاش کنند و تمام موانع و نارسایی‌ها را از مسیر تولیدکنندگان محصولات کشاورزی بردارند.

عدالتخواه در ادامه در بازدید از کارخانه تولید آرد رزن نیز تصریح کرد: برنامه‌های تشویقی در امر خرید تضمینی گندم باید مورد توجه دستگاه‌ها قرار گیرد.

وی در خصوص این کارخانه که در حال حاضر به لحاظ کمبود کشت گندم و عدم استقبال زارعان به فروش محصول گندم به بخش دولتی با یک سوم ظرفیت تولید فعال است، به توسعه و افزایش ظرفیت پذیرش گندم و تولید آرد تأکید کرد.

  • این مسئول نظارت گسترده در امر خرید گندم و کنترل و پیشگیری از قاچاق گندم و آرد را امری ضروری بیان کرد و گفت: توجه به ظرفیت‌های موجود، بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت‌ها و تلاش در راستای بهینه‌سازی قیمت خرید گندم مورد توجه جدی باشد.
ارسال نظر