شناسه خبر : 17565

سه هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت می‌شود

سه هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت می‌شود

عضو هیات رییسۀ مجلس گفت: با مصوبۀ مجلس و مجوز بانک مرکزی سه هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان جهت حمایت از تولید و اشتغال دانش‌بنیان پرداخت می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خانه ملت ، حمایت مجلس از تولید و اشتغال دانش بنیان؛ آقای سیدمحسن دهنوی افزود: مجلس، با پیشنهاد کمیسیون تلفیق، تبصره‌ای را در بودجۀ ۱۴۰۰ مصوب کرد که به‌موجب آن، هزار میلیارد تومان به‌صورت تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی توسط بانک‌ها و شبکۀ بانکی کشور به شرکت‌های دانش‌بنیان جهت حمایت از تولید و اشتغال دانش‌بنیان پرداخت شود.

عضو هیات‌رییسۀ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روز گذشته، در 'صندوق نوآوری و شکوفایی' با حضور چهار بانک عامل نشستی داشتیم و طی آن، تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که این موضوع بعد از هفته ۱۶ اجرایی شود.

وی ادامه داد: موضوع فوق عملیاتی شد و مقرر شد آن هزارمیلیارد تومان با کمک بانک‌های عامل به‌صورت اهرمی افزایش پیدا کند و با مجوز بانک مرکزی سه هزار میلیارد تومان یعنی سه برابر تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان با نرخ سود ۱۲ درصد اعطا شود.

عضو هیات‌رییسۀمجلس شورای اسلامی همچنین گفت: تا پایان اسفندماه ۱۴۰۰، بخش خوبی از این تسهیلات پرداخت می‌شود و اثر خوبی در تولید و اشتغال شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد داشت و این یکی از اقدامات مجلس در حوزۀ لایحۀ بودجۀ ۱۴۰۰ بود که خوشبختانه منافع آن را جوانان و متخصصین کشور خواهند برد.

ارسال نظر