شناسه خبر : 17503

اختصاصی چابک آنلاین؛

میزان ریسک پذیری شرکت های تأمین سرمایه بالاتر از میانگین جهانی است

میزان ریسک پذیری شرکت های تأمین سرمایه  بالاتر از میانگین جهانی  است

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر سازمان بورس و اوراق بهادار و بانک مرکزی به طور موازی در حال قانون گذاری در زمینه فعالیت شرکت های تأمین سرمایه هستند و بعضاً قوانین مصوب توسط آنها با هم در تضاد است.

چابک آنلاین، محسن خائف الهی؛ احسان مرادی در گفت وگو با چابک آنلاین افزود: از طرفی سازمان بورس و اوراق بهادار به لحاظ نیروی انسانی و توان کارشناسی ظرفیت مشخص و محدودی دارد و از طرف دیگر با تقاضای روز افزون شرکت ها برای افزایش سرمایه مواجه است.

به گفته وی، سازمان بورس می تواند از توان کارشناسی شرکت های تأمین سرمایه برای تسهیل و تسریع این فرایند ها بهره ببرد.

مرادی تصریح کرد: بانک ها و شرکت های تأمین سرمایه مکمل یکدیگر هستند، در حالی که بانک ها عمدتاً نقش تأمین مالی برای کوتاه مدت و نهایتاً یکساله را برای سرمایه در گردش شرکت ها ایفا می کنند.

این کارشناس بازار سرمایه  افزود: تأمین مالی که به وسیله شرکت های تأمین سرمایه انجام می شود بلند مدت تر از بانک ها است و حداقل دوره آن دو ساله است.

مرادی، میزان ریسکی که شرکت های تأمین سرمایه در ایران می پذیرند را بالاتر از میانگین جهانی دانست و گفت: راه پوشش ریسک برای شرکت های تأمین سرمایه و دیگر فعالان این بازار توسعه ابزارهای مالی است.

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: پیشران اصلی بازار سرمایه میزان نرخ تورم و نرخ دلار است.

مرادی افزود: امکان دارد در سال جاری انتظارات تورمی برای مردم به وجود بیاید و اثر افزایش نرخ دلار ممکن است برای بازار سرمایه مطلوب باشد اما تبعات منفی آن را هم برای اقتصاد کشور نمی توان نادیده گرفت.

ارسال نظر