شناسه خبر : 17183

اختصاصی چابک آنلاین؛

عدم بازگشت بخشی از تسهیلات بانکی ناشی از عدم نظارت صحیح است

عدم بازگشت بخشی از تسهیلات بانکی ناشی از عدم نظارت صحیح است

معاون پیشین امور مناطق بانک مهر اقتصاد گفت:بخشی از تسهیلات کلان اعطائی بانک ها که منجر به عدم بازگشت شده ناشی از عدم نظارت بر اسناد وثیقه و ارزشگذاری نا معقول بوده است.

چابک آنلاین، محسن خائف الهی؛ جواد حاجی مزدارانی در گفتگو با چابک آنلاین، تصریح کرد: اگر بانکها بخواهند  منابع خود را در زمینه هایی به غیر از طرح های زیر ساختی و اشتغال زا مصرف کنند این مسأله با سیاست های کلی دولت منافات پیدا خواهد کرد.

وی افزود: در حال حاضر خرید مواد اولیه فقط به صورت نقدی انجام می شود،  این امرسرمایه در گردش واحدهای تولیدی را درگیر می کند و در نتیجه تعویق بدهی های بانکی را موجب می شود، این مساله خارج از اراده تولید کنندگان است و نیاز به اعمال سیاستهای حمایتی دولت دارد .

این کارشناس صنعت بانکداری گفت: تا زمانی که منابع حبس شده به جریان چرخه نقدینگی باز نگردد، تخصیص منابع برای طرحهای جدید با مشکل مواجه خواهد شد.

معاون پیشین امور مناطق بانک مهر گفت: کارشناسان بانکی در زمان تخصیص منابع باید به نحوی عمل کنند که اگر کسی خواست یک کارخانه تأسیس کند، کارشناس بانکی مربوطه میزان تولید محصول آن کارخانه در سطح کشور و همچنین کل نیاز کشور را برآورد کند و سپس نسبت به تخصیص تسهیلات به واحد صنعتی مذکور اقدام کند، با این هدف که محصول مورد نظر بخشی از  واردات کشور را جبران و از خروج بی مورد ارز جلوگیری کند.

وی افزود: در کمیته های اعتباری باید روی تعادل بین حجم تولید داخل، میزان مصرف داخلی و حجم واردات به کشور کار شود و وجوه بانکی به صورت مدیریت شده در بخش های مختلف توزیع شود تا مشکلات اقتصادی کنونی برطرف شود.

ارسال نظر