شناسه خبر : 16833

اختصاصی چابک آنلاین؛

چین مقررات مربوط به رمز ارزها را سختگیرانه‌تر می‌کند

چین مقررات مربوط به رمز ارزها را سختگیرانه‌تر می‌کند

ممنوعیت مربوط به رمز ارزها مانع از خروج یوان از چین به صورت بیت کوین یا سایر رمز ارزها می‌شود و به دولت این امکان را می دهد که کنترل سیستم‌های مالی و اقتصادی خود را حفظ کند.

چابک آنلاین، محسن خائف الهی،چین در ۱۸ ام ماه می ۲۰۲۱ تجارت و استفاده از رمز ارزها را بیشتر محدود کرد،این امر در هفته های اخیر بازار رمز ارزها را دچار روند نزولی کرد.

 انجمن ملی مالی اینترنت چین ، انجمن بانکی چین و انجمن پرداخت و ترخیص چین به طور مشترک مقررات جدیدی صادر کردند که شرکت ها را از معاملات رمز ارزها منع می کند.  

همچنین ، بانک ها و کانال های پرداخت آنلاین در چین از این پس نمی توانند خدمات مالی مربوط به رمز ارزها را ارائه کنند.

   در سال ۲۰۱۹، بانک مرکزی چین به نگرانی های خود در مورد رمز ارزها اشاره کرد و افزود رمز ارزها می تواند منجر به دستکاری قیمت با هدف پولشویی شود و خطراتی را به همراه داشته باشد.

 پس از انتشار بیانیه بانک مرکزی چین در سال ۲۰۱۹، مقامات دسترسی به مبادلات ارزهای دیجیتال در سطح داخلی و خارجی را مسدود کردند. 

 ارزش سرسام آور دوج کوین در اوایل سال ۲۰۲۱ و اظهارات تأثیرگذار و گیج کننده مدیر عامل شرکت تسلا ،نگرانی های بانک مرکزی چین مبنی بر اینکه بازار ارزهای دیجیتال می تواند دچار حباب شود را تأیید کرد و مقررات جدید مربوط به رمز ارزها را توجیه کرد.

 اگرچه چین هنوز شهروندان خود را از داشتن ارزهای دیجیتال منع نکرده است ، اما ممنوعیت های جدید در این حوزه به محافظت از مصرف کنندگان در برابر ضرر و زیان ناشی از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال تأثیر گذار است.

 ممنوعیت های جدید مربوط به ارزهای دیجیتال  اکنون در حالت آزمایشی است تا حدودی باعث پاکسازی بازار شود.  

یوان دیجیتال (ارز دیجیتال مورد تایید بانک مرکزی چین) به پکن کمک خواهد کرد تا نقش اصلی خود را در جامعه حفظ کرده و قدرت خود را در کنترل فین تک به نمایش بگذارد.

 

ارسال نظر