شناسه خبر : 16118

اختصاصی چابک آنلاین؛

رقابت نفس گیر ۴ بانک بزرگ آفریقای جنوبی برای افزایش سهم بازار

رقابت نفس گیر 4 بانک بزرگ آفریقای جنوبی برای افزایش سهم بازار

بانک‌های آفریقای جنوبی تحت فشار رقابت و بحران کرونا قرار گرفته اند.

به گزارش چابک آنلاین، ورود بانک های بزرگ خارجی درفضای بانکی خرده فروشی و همچنین بحران مالی جهانی و بحران های اقتصادی ناشی از بیماری کرونا بر چالش های نظام بانکی آفریقای جنوبی افزوده است.

 طی 17 ماه گذشته ، اقتصاد جهانی تحولات بی سابقه ای را به دلیل شیوع کرونا متحمل شده است.  

در اواسط ماه می 2021 ، آفریقای جنوبی 1.62 میلیون مورد ابتلا به بیماری کرونا و بیش از 55000 مرگ ناشی از آن و در واقع بالاترین آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در قاره آفریقا را ثبت کرد.

 همچنین تنش های تجاری بین ایالات متحده و چین نگرانی ها را در رابطه با رشد اقتصادی این کشور تشدید کرده است.

 علاوه بر این ، افزایش سرعت عملکرد بازیگران فین تک در بخش مالی به عدم اطمینان عمومی به وام دهندگان بزرگ و سنتی منجر شده است.  

  این تغییرات، بانک‌های بزرگ آفریقای جنوبی به نامهای FirstRand ، Standard Bank ، Absa و Nedbank را مجبور کرده تا به دنبال راه های جدید برای گرفتن سهم خود از بازار باشند.

 این چهار بانک بزرگ این مزیت را دارند که می توانند نه تنها در آفریقای جنوبی بلکه به کشورهای همسایه نیز خدمات خود را ارائه کنند.

 در این بین، بسته محرک اقتصاد آفریقای جنوبی به منظور حمایت از مشاغل کوچک با مهیا کردن این فرصت برای آنها جهت اخذ وام از طریق بخش بانکى به منظور پرداخت هزینه های عملیاتی مانند حقوق ، اجاره و پرداخت به تأمین کنندگان را فراهم کرده است.  

با این وجود بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک در چنین شرایط نامطلوبی تمایلی به اخذ تسهیلات بیشتر بانکی ندارند.

تعطیلی دوره ای مربوط به بیماری کرونا تأثیر مخربی بر مشاغل کوچک آفریقای جنوبی داشته است.

 

ارسال نظر