شناسه خبر : 16082

اختصاصی چابک آنلاین؛

غول بانکی آمریکا برای ترامپ و طرفدارانش در کنگره خط و نشان کشید

غول بانکی آمریکا برای ترامپ و طرفدارانش در کنگره خط و نشان کشید

جی پی مورگان اعلام کرده که کمک‌های سیاسی به قانون گذاران ایالات متحده را از سر می‌گیرد.

به گزارش چابک آنلاین، اما کمک‌های مالی به اعضای جمهوری خواه کنگره که در جلسه تأیید ریاست جمهوری بایدن رای منفی دادند را متوقف می کند .

 این بانک که بزرگترین وام دهنده آمریکا است، در میان بسیاری از شرکت هایی بود که پس از آشوب های مرگبار 6 ژانویه در آمریکا، هنگامی که طرفداران دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق این کشور سعی در جلوگیری از تأیید انتخابات در کنگره داشتند ، کمک های مالی به سیاست مدارانی که در این واقعه دست داشتند را متوقف کرده است.

 این توقف در پرداخت کمک های مالی تا انتخابات میان دوره ای ماه نوامبر  2021-2022 ، ادامه خواهد داشت. 

 پس از آن جی پی مورگان در رابطه با این موضوع بررسی مجددی را انجام خواهد داد.

 دیگر مؤسسات بزرگ مالی که کمک های مالی خود به برخی از سیاست مداران را پس از وقایع ششم ژانویه متوقف کرده بودند، اکنون به آرامی این حمایت های مالی را  از سر گرفته اند.  

 در حالی که جی پی مورگان نامی از هیچ یک از قانونگذاران آمریکایی نبرده است ، اما سیاست جدید این بانک امکان دارد جمهوری خواهان را از منابع مالی این بانک دور نگه دارد.

  نمایندگان کنگره آمریکا تا به حال حاضر نشده اند در این رابطه اظهار نظری کنند.

 طبق گفته جی پی مورگان، این بانک نزدیک به 1 میلیون دلار در طول انتخابات 2019-2020 به ستاد انتخاباتی نامزدها کمک کرده است.

 طبق داده ها تقریباً 60 درصد کمکهای مالی اعطا شده توسط این بانک در دوره زمانی مذکور به جمهوری خواهان و بقیه به دموکرات ها تعلق گرفته است.

 به طور کلی بانک های تجاری در سال های اخیر کمکهای سیاسی خود را افزایش داده اند.

 

ارسال نظر