شناسه خبر : 16055

اختصاصی چابک آنلاین؛

سود آوری بانک‌ها در بازار سرمایه وضعیت بهتری خواهد داشت

سود آوری بانک‌ها در بازار سرمایه وضعیت بهتری خواهد داشت

مدیر سرمایه گذاری شرکت مشاور سرمایه گذاری معیار با توجه به احتمال احیای برجام گفت: به نظر می‌رسد امسال از لحاظ سودآوری بانک‌ها وضعیت بهتری را شاهد باشیم.

به گزارش چابک آنلاین، سعید جعفری در گفتگو با چابک آنلاین افزود، با احیای برجام بانکهای ایرانی می توانند از طریق انجام تراکنش های بین المللی کارمزدی دریافت کنند که باعث افزایش سود آوری آنها شود. 

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در دو سال گذشته سطح تقاضای خرید سهام سایر شرکتها از جمله بانکها به دلیل وجود چشم انداز تورمی، بالا رفت و در واقع فضای تورمی باعث اقبال عمومی به سهام بانکی شد. 

مدیر سرمایه گذاری شرکت مشاور سرمایه گذاری معیار گفت: احتمالا پس از انتخابات ریاست جمهوری و احیای برجام شاهد رشد صنعت بانکی خواهیم بود، اما شرکت هایی که وابسته به صادرات هستند احتمالاً رشد قیمتی را تجربه نکنند. 

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، یکی از صنایعی که در آینده نزدیک پتانسیل رشد را دارد صنعت بانکداری به دلیل افزایش درآمد های مشا و افزایش کارمزدها است. 

جعفری نمادهای بانکی را از جمله نمادهای پر تراکنش در بورس دانست و گفت: صنعت بانکی و خودرو برای مردم عادی که وارد بورس می شوند ملموس تر است. 

وی علت ورود بانکها به بنگاهداری را متناسب نبودن نرخ بهره دانست و در این رابطه افزود: دستور بانک مرکزی به بانکها در رابطه با خروج آنها از بنگاهداری تا زمانی که نرخ بهره از حالت دستوری خارج نشود اجرایی نخواهد شد؛ در نتیجه این دستور تأثیری بر وضعیت نمادهای بانکی در بازار بورس نخواهد داشت. 

مدیر سرمایه گذاری شرکت مشاور سرمایه گذاری معیار تعیین نرخ بهره دستوری برای بسیاری از صنایع را بزرگترین آسیب برای بازار سرمایه و فضای کسب و کار دانست و افزود: قیمت گذاری دستوری باعث می شود شرکتها از عملیات اصلی خود خارج شوند و وارد حوزه هایی شوند که منافع عموم مردم و خودشان را در بلند مدت تأمین نمی کند.

 

ارسال نظر