شناسه خبر : 12812

تسهیل فرآیند پرداخت وجوه کامیون داران فعال در حمل و نقل گندم/ استفاده از ارزش بازار حمل‌ونقل کالا برای پرداخت

تسهیل فرآیند پرداخت وجوه کامیون داران فعال در حمل و نقل گندم/ استفاده از ارزش بازار حمل‌ونقل کالا برای پرداخت

مراسم امضای تفاهم‌نامه بین بانک ملت و شرکت بازرگانى دولتى ایران به منظور تسهیل و تسریع فرآیند پرداخت وجوه کامیون داران فعال در حمل و نقل گندم برگزار شد.

به گزارش چابک آنلاین، در مراسمی با حضور مدیران عامل بانک ملت و شرکت بازرگانی دولتی ایران، تفاهم‌نامه‌ای برای تسهیل فرایند پرداخت وجوه کامیون‌داران فعال در حمل‌ونقل گندم امضا شد.

 محمد بیگدلی ، مدیرعامل  بانک ملت  در این مراسم با بیان اینکه نقش و جایگاه  شرکت بازرگانی دولتی  بر کسی پوشیده نیست، گفت: تامین، نگهداری و توزیع کالاهای اساسی کشور از رسالت‌های اصلی این شرکت است و سبقه تعاملات بانک ملت و این شرکت هم به سال‌های بسیار دور بازمی‌گردد.

وی افزود: بانک ملت یکی از بانک های موفق و پیشرو در حوزه آی‌تی است و با ارائه خدمات هزینه‌های مشتریان را کاهش داده وکارایی هم افزایش یافته است، ضمن اینکه بانک ملت همواره خود را مکلف به نقش آفرینی برای اقتصاد کشور می‌داند و زیرساخت‌های این فعالیت هم فراهم شده است.

بیگدلی ادامه داد: انعقاد این تفاهم‌نامه نشانه عزم و اراده در راستای همسوسازی سیاست‌های بانک با راهبردهای اقتصاد کشور، خصوصا در شرایط تحریمی است و پروژه‌ای ملی محسوب می‌شود و آثار و برکات آن برای کل کشور خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته بانک ملت تجربه‌های موفقی در این زمینه داشته است و امیدوارم با انعقاد این تفاهم‌نامه فرصت همکاری‌های بیشتر فراهم شود تا آثار و برکات آن هم دیده شود.‌

60هزارمیلیاردتومان، ارزش بازاری حمل‌ونقل کالا

یزدان سیف، معاون وزیر و مدیرعامل مادر شرکت تخصصی بازرگانی دولتی ایران هم در این مراسم با بیان اینکه  ارزش بازاری حمل‌ونقل کالا در کشور ما 60هزارمیلیارد تومان است، گفت: بازار امروز به گونه‌ای است که هم می‌تواند کارایی منابع مالی ما را در حوزه بانکی افزایش دهد و ورود و خروج منابع مالی را در بانک‌ها افزایش دهد و هم می‌تواند در حوزه پرداخت تسهیلات کمک کند و حرکت پر خیر و برکتی است.

وی ادامه داد: چون سیستم بانکی جزو سرداران خط مقدم جبهه تحریم به حساب می‌آیند درک این موضوع برای ما و سیستم بانکی خوب است و انجام چنین کارهای بزرگی در چنین شرایطی بسیار به ما کمک خواهند کرد.

سیف خاطرنشان کرد: امیدوارم روزی برسد که بتوانیم این 60هزار میلیاد تومان را در قالب کارت اعتباری، تسهیلات و... استفاده کنیم.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه امروزه یکی از مشکلات ما سیستم حمل و نقل فرسوده است، گفت: یکی از دلایل مهم عدم نوسازی این ناوگان، نبود منابع است که این وجوه می‌توانند برای تامین این منابع استفاده شود.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین رکن اجرای طرح‌های مالی در حوزه بانکی تکامل بین چرخه پرداخت تسهیلات و بازگشت پول است که انگیزه بانک‌ها را برای پرداخت تسهیلات کم می‌کند و امیدوارم چنین طرح‌هایی به کمک مشکلات بیاید.

معاون وزیر صمت در پایان خاطرنشان کرد: ما 14 تا 15 میلیون تن کالاى اساسى در سال حمل می‌کنیم و به دنبال استارتاپ‌های حمل و نقل آرد هستیم که بتوانیم کامیون‌ها را ردیابی کرده و استانداردسازی کنیم.

بانک+ملت

بانک+ملت (2)

 

ارسال نظر