شناسه خبر : 12282

بیشترین تسهیلات به واحد های صنعتی استان‌های تهران،اصفهان و البرز پرداخت شد

بیشترین تسهیلات به واحد های صنعتی استان‌های تهران،اصفهان و البرز پرداخت شد

بررسی آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از پرداخت ۵۲ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی و معدنی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه در ۱۶ ماه گذشته است.

به گزارش چابک آنلاین، منابع تخصیصی از محل تبصره ۱۸ در سه بخش تامین سرمایه در گردش مورد نیاز فعالان اقتصادی و کمک به نوسازی و جایگزینی ماشین‌آلات و طرح‌های که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، پرداخت می‌شود.

این میزان تسهیلات از ابتدای شروع طرح (آغاز سال ۹۸) تا پایان تیرماه ۹۹ به واحدهای صنعتی و معدنی پرداخت شد.

بررسی‌ها حاکی است در سال ۹۸ در مجموع ۷۳۶ فقره تسهیلات از این محل به ارزش ۴۰ هزار و ۹۱۲ میلیارد ریال و از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۱۸۷ فقره تسهیلات به ارزش ۱۱ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال به واحدها پرداخت شد.

تسهیلات یاد شده در مجموع ۱۶ ماه گذشته از ابتدای طرح به ۹۲۳ واحد صنعتی و معدنی پرداخت شده که ۱۵ درصد آن صرف تامین سرمایه ثابت و ۸۵ درصد آن به تامین سرمایه در گردش واحدها اختصاص یافت.

استان تهران با چهار هزار و ۲۵۶ میلیارد ریال، اصفهان با چهار هزار و ۱۶۷ میلیارد ریال و البرز با چهار هزار و ۲۴ میلیارد ریال، به ترتیب سه استان برتر در پرداخت این تسهیلات محسوب می شوند و پس از آن استان‌های مرکزی، آذربایجان‌شرقی و سمنان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین ۶ استان برتر در جذب این منابع به ترتیب ایلام با ۱۷۳ درصد، اردبیل با ۱۲۶ درصد، خراسان‌جنوبی با ۱۰۶ درصد، سمنان با ۱۰۲ درصد، البرز با ۸۶ درصد و مرکزی با ۸۱ درصد بودند.

بانک صنعت و معدن با پرداخت ۳۰ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریالی ‌بالاترین عملکرد را در پرداخت این تسهیلات به واحدها داشت و پس از آن بانک های آینده، توسعه تعاون، تجارت و ملی قرار دارند.​

ارسال نظر