شناسه خبر : 11897

اضافه برداشت‌ها به بانک‌ها برگشت

اضافه برداشت‌ها به بانک‌ها برگشت

معاون امور بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی گفته که هر گونه اضافه پرداختی که در صندوق‌های ETF دریافت شده، به بانک‌ها برگشت داده شده و در حال حاضر در این صندوق به ازای هر فرد عضو صندوق، بیشتر از دو میلیون تومان پولی نزد ما نیست.

به گزارش چابک آنلاین، عباس معمارنژاد با تاکید براینکه اکنون پول اضافه‌ نزد صندوق ETF نیست و به بانک‌ها داده شده است، گفت: بنابراین چند روزی طول می‌کشد تا بانک‌ها این مبلغ اضافه را به مردم برگردانند.

وی اعلام کرد: کسانی که از طریق بانک برای خرید سهام دولتی اقدام کرده‌اند و اضافه برداشت داشته‌اند، به بانک خود مراجعه کنند و درخواست برگشت آن را بدهند. همچینن، افرادی که از طریق کارگزاری‌های خود اقدام به خرید این سهام کرده‌اند و با این مشکل روبرو هستند، به کارگزاری خود مراجعه کنند.

معاون وزیر اقتصاددرباره ثبت شدن این سهام در پرتفوی خریداران گفت: تا امروز هر یونیت صندوق‌های ETF معادل ۳۱ هزار تومان معامله شده که به مرور زمان این سهام در پرتفوی خریداران ثبت می‌شود و ممکن است که از سمت کارگزاری‌ها مشکلی در این زمینه ایجاد شده باشد. شاید فردی کد بورسی داشته اما از بانک این سهام را خریداری کرده و بانک هم این سهام را در کارگزاری خود برده باشد، درحالیکه فرد مورد نظر قبلا با کارگزاری دیگری در بورس فعالیت می‌کرده است.

 

ارسال نظر