شناسه خبر : 11511

پای ۵ هزار مدرسه به مرکز معاینه فنی ساختمان باز می‌شود

پای 5 هزار مدرسه به مرکز معاینه فنی ساختمان باز می‌شود

مدیرعامل ستاد معاینه فنی ساختمان گفت: تفاهم‌نامه‌ای با بانک مسکن در آستانه انعقاد است مبنی بر اینکه ساختمان‌های غیراستاندارد از سوی ستاد به بانک مسکن برای دریافت وام ۴۰ میلیون تومانی تعمیرات معرفی شوند.

به گزارش چابک آنلاین، فرنام خجسته‌فر با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مهمترین دغدغه‌ یا مردم و کشور بحث ایمنی ساختمان‌های در حال بهره‌برداری است گفت: در یک سال گذشته شاهد بروز سوانح متعددی بودیم که منجر به خسارت‌های قابل توجهی در بخش ساختمان شد.

وی ادامه داد: مرکز معاینه فنی ساختمان کشور یک تشکل حرفه‌ای است که ساختمان‌های در حال بهره‌برداری را بازرسی و مورد رصد قرار می‌دهد و از آنجایی که از ایمنی ساختمان‌های در حال بهره‌برداری غافل شده‌ایم، به دنبال اجرای سازوکارهایی برای افزایش کیفیت و بهره‌وری ساختمان‌ها هستیم.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی ساختمان کشور با بیان اینکه تا پایان سال نیروهای بازرس این ستاد باید به 10 هزار متخصص برسد، اظهار داشت: در حال حاضر نیروهای ستاد 3250 متخصص و مهندس است و در چهار حوزه بازرسی مهندسی برق، سازه، معماری و شهرسازی و تاسیسات مکانیکی ورود کرده‌ایم.                                                                                            

خجسته‌فر با بیان اینکه تابستان امسال 5300 مدرسه در تهران مورد ارزیابی و نظارت قرار می‌گیرد، گفت: متاسفانه مدارس کشور فرسایش بیش از اندازه دارند که بررسی وضعیت آنها بسیار اهمیت دارد پس از بررسی تمام اطلاعات به سازمان نوسازی مدارس اعلام خواهد شد و گزارش ستاد مبنای ردیف اعتباری این مدارس و سازمان نوسازی مدارس قرار خواهد گرفت.

 

ارسال نظر