شناسه خبر : 10807

اختصاصی چابک‌آنلاین

سود سیتی گروپ و گلدمن ساکس آمریکا ۴۶ درصد کاهش یافت

سود سیتی گروپ و گلدمن ساکس آمریکا  46 درصد کاهش یافت

درحالیکه شیوع کرونا ویروس بسیاری از صنایع را تهدید می‌کند اما صنعت بانکداری در ایالات متحده همچنان میلیاردها دلار درآمد دارد چرا که نوسانات بازار، فرصتی را برای پولسازی در بخش تجاری آن‌ها ایجاد کرده است.

چابک‌آنلاین، رژین میدانی، با این حال هرج و مرج ایجاد شده در پی این همه گیری بیماری  و بسته شدن مشاغل گوناگون باعث شده است که بانک آمریکا، گلدمن ساکس (Goldman Sachs) و سیتی گروپ (Citigroup) میلیاردها دلار را برای مطالبات پیش فرض کنار بگذارند.

مایکل کوربات، مدیر اجرایی سیتی گروپ ضمن بیان اینکه "این یک بحران مالی نیست" گفت: بلکه این یک بحران بهداشت عمومی با عواقب شدید اقتصادی است.

برای آمادگی در مواجهه با سقوط، سیتی گروپ و بانک های دیگر در حال افزودن به ذخایر خود هستند که این امر سودآوری آن ها را در تنگنا قرارداده است.

سیتی گروپ اعلام کرد که در طول سه ماهه آغازین سال 2020، نزدیک به 2.5 میلیارد دلار سود کسب کرده که این رقم نسبت به دوره مشابه در سال گذشته کاهشی 46 درصدی به همراه داشته است.

این بانک هفت میلیارد دلار به ذخایر خود افزود و حجم آن را به 21 میلیارد دلار رساند.

کوربات افزود: درحالیکه ما ذخایر قابل توجهی برای ضرر و زیان  در نظر گرفته شده، اما هیچ کس نمی داند که شدت یا ماندگاری تاثیر این همه گیری بر اقتصاد جهان چگونه خواهد بود.

از طرفی دیگر، بانک آمریکا در گزارش سه ماهه خود به سود چهار میلیارد دلاری خود اشاره کرد که نسبت به 7.3 میلیارد دلار سود در دوره مشابه سال گذشته، کاهش چشمگیری یافته است.

درسه ماهه آغازین سال 2020، کل ذخیره بانک آمریکا به رقم 4.8 میلیارد دلار رسیده است.

با این حال، درحالیکه کروناویروس برای سایر مشاغل مصیبت بار بوده است اما بانک آمریکا با یک افزایش 34 درصدی درآمد خود رو به رو شده که حاصل از فروش و تجارت سهام، اوراق قرضه و سایر محصولات مالی بوده است.

این سود در دوره ای ایجاد شده که برخی کارمندان ادعا می کنند علیرغم به خطر افتادن سلامتی آن ها، تحت فشار برای حضور در محل کار خود بوده اند.

سودآوری گلدمن ساکس نیز 46 درصد کاهش یافت و به 1.2 میلیارد دلار رسید اما درآمد بانک در بخش معاملات 28 درصد افزایش یافت و هزینه های سرمایه گذاری با رشد 25 درصدی رو به رو شد.

ارسال نظر