شناسه خبر : 10804

دو سوم وام ۷۵هزار میلیاردی به واحدهای تولیدی اختصاص می‌یابد

دو سوم وام 75هزار میلیاردی به واحدهای تولیدی اختصاص می‌یابد

رییس کل بانک مرکزی گفت: یک سوم این مبلغ به حساب خانوارهای یارانه‌بگیر واریز می‌شود و بقیه صرف پرداخت وام به واحدهای کوچک و متوسط تولید کالا و خدمات خواهد شد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالناصر همتی روز دوشنبه با انتشار یادداشتی در اینستاگرام نوشت: این روزها، عطف به سابقه برخی عملکردها در گذشته، در خصوص سرنوشت وام ۷۵ هزار میلیارد تومانی نیز ابراز نگرانی شده و بر مراقبت بیشتر، جهت صرف آن در امور مولد، تأکید می‌شود.

وی افزود: ثلث (یک سوم) این مبلغ، به طور مستقیم به حساب خانوارهای یارانه بگیر خواهد رفت و در شرایطی که مردم نیازمند به خرید بوده و فروشندگان کالا و خدمات نیز نیازمند فروش هستند، کمکی خواهد بود به راه افتادن چرخه اقتصاد، بنابراین نگرانی از انحراف آن بی‌مورد است.

رییس کل بانک مرکزی اضافه کرد: بقیه مبلغ به صورت وام تخصیصی، عمدتاً به واحدهای کوچک و متوسط تولید کالا و خدمات با اشتغال زیر۵۰ نفر که نیروی کار خود را به تشخیص وزارت کار حفظ کرده اند، پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: بنابراین هدف این طرح تضمین تداوم فعالیت و عرضه کالا و خدمات، توسط واحدهای دارای شاغل و به تبع آن مولد است؛ بنابراین برای شفافیت بیشتر، اسامی واحدها و مبلغ  وام گیرندگان این وام ها در سایت بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: همان‌گونه که قبلاً اعلام کردم دولت و بانک مرکزی از طریق این دو اقدام به دنبال تداوم عرضه از یک طرف و تحریک تقاضا از طرف دیگر و برگرداندن اقتصاد به ریل حرکت است.

ارسال نظر