شناسه خبر : 10800

​رتبه سوم سهم مبلغی تراکنش‌ کارت‌خوان‌های فروشگاهی بانک صادرات ایران در اسفند ماه ٩٨

​رتبه سوم سهم مبلغی تراکنش‌ کارت‌خوان‌های فروشگاهی بانک صادرات ایران در اسفند ماه ٩٨

بانک صادرات ایران رتبه سوم سهم مبلغی تراکنش کارت‌خوان‌های فروشگاهی شبکه پرداخت کشور را در اسفند ماه ٩٨ به خود اختصاص داد و همچنان با پرداخت کارمزد کمتر نسبت به اغلب بانک‌های کشور به ازای هر ١٠٠ هزار ریال تراکنش، بالاتر از ٢٧ بانک کشور قرار گرفته است.

به گزارش چابک‌آنلاین، بیش از ١٢ درصد سهم مبلغی تراکنش‌های کارت‌خوان‌های فروشگاهی شبکه کشور در شاپرک طی اسفند ماه ٩٨ به بانک صادرات ایران تعلق گرفت و رتبه سوم را در جمعه ٣٤ بانک و موسسه مالی و اعتباری به خود اختصاص داد. کارت‌خوان‌های فروشگاهی با سهم نزدیک به ٩١ درصدی بیشترین سهم را در اسفند ماه سال گذشته در بین سایر ابزارهای پذیرش داشته و ابزار پذیرش اینترنتی با ٥ درصد و ابزار پذیرش موبایلی با نزدیک به چهار درصد دیگر بخش‌های مورد توجه کاربران نظام‌های پرداخت در شبکه بانکی کشور بوده است.

سهم بازار بانک صادرات ایران از تعداد و مبلغ تراکنش‌های شبکه پرداخت کشور در اسفند ماه ٩٨ به دلیل تعداد زیاد حساب‌های سپهری و تعداد فراوان مشتریان در رتبه سوم قرار دارد. این رتبه همچنین برای تعداد کارت‌های تراکنش‌دار در شبکه بانکی حفظ شده است.

مبلغ کارمزد پرداختی بانک‌های پذیرنده به ازای هر ١٠٠ هزار ریال تراکنش خرید توسط بانک صادرات ایران در بین ٣٤ بانک و موسسه مالی و اعتباری کشور با رقم ٧٣ ریال، شرایط به مراتب بهتری نسبت به رقبا دارد و با توجه به میانگین پرداخت ١٠٠ ریال این نسبت، بانک صادرات ایران بالاتر از ٢٧ بانک بزرگ کشور قرار گرفته است.

در همین راستا مبلغ کارمزد پرداختی بانک صادرات ایران به ازای هر ١٠٠ هزار ریال تراکنش خرید با احتساب اجاره‌بهای ابزار در کل شبکه بانکی، با وجود رقم میانگین ٢١٧ ریال، به حداکثر ١٤٠ ریال رسیده و این بانک را در رتبه چهارم در بین ٣٤ بانک و موسسه مالی و اعتباری قرار داده است. بیشترین رقم پرداختی برای این کارمزد در اسفند ماه ٩٨ مبلغ توسط یکی از بانک‌ها، هزار و ١٤ ریال بوده است.

افزایش تقاضا برای استفاده از کارت‌های بانکی به جای اسکناس در سال‌های اخیر رشد شتابانی داشته و استقبال ارائه دهندگان کالا و خدمات و مشتریان از دستگاه‌های کارت‌خوان پس از همه‌گیری ویروس کرونا، اهمیت این خدمت را مضاعف کرده است.

ارسال نظر