شناسه خبر : 10762

بورس کالا منتظر عرضه اموال مازاد بانک‌ها است

بورس کالا منتظر عرضه اموال مازاد بانک‌ها است

مدیر مطالعات اقتصادی شرکت بورس کالای ایران ضمن اعلام آمادگی همه جانبه سازمان بورس کالا در راستای عرضه اموال مازاد بانک‌ها افزود: فعلا اقدامی از طرف عرضه‌کنندگان املاک مازاد صورت نگرفته است.

چابک‌آنلاین، رژین میدانی، جواد فلاح در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین بیان کرد: در سال گذشته و در جلسات متعددی که در این راستا برگزار شد، سازمان بورس کالا اعلام کرد که از لحاظ زیرساختی و مقرراتی آمادگی کامل برای عرضه املاک مازاد شبکه بانکی را دارد.

وی گفت: در نهایت شرکت بورس کالای ایران آمادگی این را دارد که از همین لحظه عرضه املاک مازاد بانک ها را صورت دهد و در این میان، عرضه کننده نیز باید اراده استفاده از این مسیر فراهم شده را برای انجام این اقدام داشته باشد.

مدیر مطالعات اقتصادی شرکت بورس کالای ایران، تصریح کرد:در جلسات با حضور نمایندگان وزرای اقتصاد، مسکن و شهرسازی، شرکت فام و شرکت های کارگزاری، سعی بر این شد که به مسائل پیش روی این اقدام پرداخته شود اما موانع پیش رو غیرکلیدی بودند.

فلاح تشریح کرد: برای مثال، مسائلی از قبیل این که حداقل ارزش یک ملک باید 250 میلیون تومان باشد و یا دارای سند قطعی و یا پایان کار باشد ممکن است محدودیت هایی را ایجاد کند اما با این حال همچنان تعداد قابل توجهی از اموال مازاد بانکی از این فیلترها رد شده و قابلیت عرضه در بورس را دارند.

وی اذعان داشت: بورس کالای ایران در این جلسات برای کاهش محدودیت‌ها نیز اعلام آمادگی کرده اما در ابتدا قصد دارد برای جلب اعتماد ذی نفعان و خریداران، املاک بدون مشکل را عرضه کند.

مدیر مطالعات اقتصادی شرکت بورس کالای ایران اضافه کرد: در فازهای بعدی نیز به سراغ املاکی خواهیم رفت که مشکلات حقوقی اندکی دارند و آن را در قالب اطلاعیه های عرضه برای خریداران ذکر کرده و آن ها را در جریان مشکلات این اموال قرار می دهیم.

ارسال نظر