شناسه خبر : 10383

کمبود مواد ضدعفونی کننده احتمال بیماری مشتریان بانکی را افزایش می‌دهد

کمبود مواد ضدعفونی کننده احتمال بیماری مشتریان بانکی را افزایش می‌دهد

در هفته پایانی سال جاری و در حالی که بیش از پیش به حضور در بانک‌ها برای انجام فعالیت‌ها نیاز است، کاهش ساعت کاری و تعطیلی شعب بانک‌ها در پی شیوع ویروس کرونا، موجب ازدحام مردم در شعب و صف‌کشی در خیابان مقابل بانک شد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایلنا، در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و با تصمیم شورای هماهنگی بانک‌ها، در هفته های گذشته ساعت کاری بانک ها کاهش یافت که موجب شد تاحدی ازدحام جمعیت در برخی شعب بانکی به وجود آید.

علاوه بر کاهش ساعت کاری بانک‌ها، جمعه شب اما ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اعلام کرد تمامی فعالیت های مهم شبکه بانکی استان اعم از دولتی و خصوصی از امروز غیرحضوری شده و شورای هماهنگی بانکها با به حداقل رساندن و محدود کردن تعداد شعب دایر در سطح استان برای انجام‌ امور خیلی ضروری، اطلاع رسانی لازم را نیز انجام دهد.

این تصمیم شورای بانک ها موجب ازدحام و شلوغی در شعب شد به طوریکه در باجه بانک ها مملو از جمعیت بود و بخشی از متقاضیان انجام امور بانکی در پیاده رو و خیابان مقابل بانک به صف ایستاده بودند.

این شلوغی درحالی اتفاق افتاد که بانک مرکزی سعی کرده با افزایش مبلغ کارت به کارت از طریق دستگاه خودپرداز و تلفن همراه، تمدید خودکار کارت های بانکی، افزایش سقف برداشت نقدی از دستگاه های خودپرداز و برخی اقدامات دیگر از حجم مراجعات مردم به بانک ها کم کند.

از سویی مرتبا مسئولان بهداشتی و درمانی در خصوص منع حضور در تجمعات و مکان های شلوغ هشدار داده اند اما این روزها مشتریان بانکی و کارمندان بانک ها مجبور به حضور در شعبی هستند که بیش از حد شلوغ است و شیوع و گسترش ویروس کرونا نیز در این ازدحام جمعیتی هم بالاست.

از سوی دیگر به دلیل کمبود امکانات بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده برای عموم، امکان استفاده از مواد بهداشتی برای ضدعفونی بخصوص برای مشتریان بانکی فراهم نیست و مسئله موجب می شود تا احتمال بیماری در این فضا افزایش یابد.

شلوغی بانک ها که ناشی از تعطیلی بانک ها تا پایان سال است در کنار کاهش ساعت کاری موجب شده تا برخی از کسانی که به بانک مراجعه کرده بودند موفق به انجام کارهای بانکی نشوند.

تعطیلات از قبل اعلام نشده در ابتدای این هفته موجب شد تمامی مراجعات بانکی مردم که پیش بینی این تعطیلات را نمی کردند به تعویق بیفتد و صبح امروز بانکها شاهد ازدحام جمعیت باشند.

به نظر می رسد شایسته است مسئولان مربوطه برای پیشگیری از هجوم مشتریان به بانک ها تمهیدات دیگری بیندیشند تا به هدف خود که پیشگیری از ابتلا و شیوع ویروس کرونا است برسند.

به گزارش ایلنا، فعالیت شعب بانک‌های استان یزد بصورت شعب کشیک از امروز تا اطلاع ثانوی در شعب مرکزی و شهرستان ها با حداقل کار و یکروز در میان است.

ارسال نظر