شناسه خبر : 10336

تعویق اقساط کسب و کارهای آسیب‌دیده به بانک‌ها فشار وارد می‌کند

تعویق اقساط کسب و کارهای آسیب‌دیده به بانک‌ها فشار وارد می‌کند

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت تعویق اقساط کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا را عامل وارد آمدن فشار شدید به بانک‌ها قلمداد کرد و افزود: با این حال نظام بانکی هم از اجزای این جامعه بوده و در شرایط سخت، تحمل مشکلات، وظیفه ملی همه ما است.

چابک‌آنلاین، رژین میدانی، طبق مصوبه شورای پول و اعتبار، بانک ها موظف هستند تا شرایط تعویق اقساط وام های کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا را تا مدت زمان سه ماه فراهم کنند.

محمد حسین حسین زاده، در گفتگو با چابک‌آنلاین بیان کرد: همانطور که شیوع این بیماری، کل اقتصاد کشور را درگیر چالش کرده است؛ بانک ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

وی افزود: در ایام نزدیک به عید نوروز، بسیاری از مشاغل، دارای اقلام و تولیداتی بودند که باید آن ها را به فروش می گذاشتند اما این روزها با درگیری جامعه با این بیماری، کسب و کار آن ها نیز دچار مشکلاتی شده است.

حسین زاده خاطرنشان کرد: در این ایام کار جهادی لازم است و همانطور که پزشکان و پرستاران و کادر درمانی بیمارستان ها تحت فشار هستند؛ نظام بانکی نیز باید یک سری مشکلات را تحمل کند.

وی در خصوص آمادگی بانک ها برای تعویق اقساط وام های کسب و کارهای آسیب دیده اظهار کرد: بانک ها نیز مانند سایر اجزای جامعه برای مقابله با این ویروس تمام سعی خود را به کار می گیرد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: کلیات این برنامه مشخص بوده اما جزییات آن بسته به نوع فعالیت هر بانک متغیر است و هر بانک باتوجه به مسائلی که با آن رو به رو است، رویکرد متفاوتی را در این زمینه در پیش می گیرد.

ارسال نظر