شناسه خبر : 10222

حرکت به سمت تراز مثبت در بانک صادرات ایران؛

ردای سبز بر تن "وبصادر" می‌نشیند

ردای سبز بر تن "وبصادر" می‌نشیند

بهبود عملیات بانکداری در بانک صادرات ایران و گزارش‌های ماهانه این شرکت از حرکت به سمت تراز درآمدی مثبت آن حکایت می‌کنند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از بورس نیوز، پس از بازگشایی نماد «وبصادر» در روز‌های اخیر و ثبت رشد ۱۰ درصدی در یک روز و همچنین با انتشار گزارش دوره ۹ ماهه و اعلام تحقق سود خالص ۸۷۶ میلیارد ریالی، بسیاری از توجه‌ها را به سمت خود جلب کرد و انتشار گزارش عملکرد بهمن ماه، تکمیل‌کننده فضای مثبت برای این سهم شده است.
در حالی که بسیاری از فعالان بازار سرمایه قیمت‌های زیر ۱۰۰۰ ریالی و احتمال بالای شناسایی درآمد‌های تسعیر ارز در انتهای سال جاری را مهمترین دلایل خرید سهام «وبصادر» می‌دانند، عملکرد این بانک نیز نشان از بهبود صورت‌های مالی دارد.

183270_491

تراز عملیاتی «بانک صادرات ایران» رو به بهبود حرکت می‌کند، هر ماه از بار منفی آن کاسته می‌شود و انتظار می‌رود به زودی تراز این بانک نیز مثبت شود. کسری ۱.۸۳۲ میلیارد ریالی تراز عملیاتی بانک صادرات در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ در حالی رقم خورده است که این عدد در دی ماه حدود ۲۵۶۰ میلیارد ریال بود.
بر اساس صورت‌های مالی ۹ ماهه حسابرسی نشده این بانک سود ۵ ریالی را به ازای هر سهم محقق کرده در حالی که در مدت مشابه سال مالی قبل، شاهد تحقق زیان ۱۱۵ ریالی از این بانک بودیم. به این ترتیب، انتظار می‌رود در سال ۹۸ ردای سبز سودآوری بر تن این بانک بنشیند و بانک صادرات ایران سال ۹۹ را پرقدرت‌تر از قبل آغاز کند.

ارسال نظر