شناسه خبر : 10092

اختصاصی چابک‌آنلاین

شعب بانک‌ها به کافی‌شاپ و فروشگاه مالی تبدیل می‌شوند

شعب بانک‌ها به کافی‌شاپ و فروشگاه مالی تبدیل می‌شوند

مدیر اجرایی رویال بانک اسکاتلند تعطیلی شعب بانکی را در آینده رد کرد و گفت: تنها در اندازه و شکل شعب برای پاسخگویی بهتر به مشتریان، تغییر صورت می‌گیرد.

چابک‌آنلاین، رژین میدانی، اما شکل مناسب برای شعب بانکی چگونه خواهد بود؟  

دریکی از شعب بانکی در اورگان، گروهی از مردم روی تشک های نارنجی در حال انجام ورزش های گروهی هستند.

این کلاس ورزشی، یکی از نوآوری های معرفی شده توسط بانک Umpqua که یک بانک آمریکایی است، برای جذب عموم مردم صورت گرفته است.

ایده "فروشگاه به عنوان مرکز اجتماع" در اواسط دهه 1990 شکل گرفت و باعث ایجاد شد تا مردم در کنار یکدیگر، از یک فنجان چای یا قهوه رایگان، گشت و گذار در اینترنت و یا تماشای فیلم لذت ببرند.

ایو کالاهان، معاون اجرایی Umpqua گفت: در زمان های قدیم، شعب بانکی برای مردم دلهره آور بودند حال آنکه در گذشته و اکنون، هدف بانک ها از بین بردن موانع برای مشتریان بوده و هست تا بتوانند در مورد امور مالی خود صحبت کنند و مشورت بگیرند تا بانک ها بتواندن به نقطه ای برسند که فعالیت های آن ها فرای معاملات مالی باشد و با زندگی مردم گره بخورد.

بانک Umpqua به طور فزاینده ای شعب و فروشگاه های خود را با فناوری های دیجیتال و ارایه  خدمات جدید، درآمیخته است. 

همچنین اخیرا برنامه جدید "بانکداری دیجیتالی انسانی" را راه‌اندازی کرده که به مردم این امکان را می دهد تا بانکدار شخصی خود را با توجه به نیازهای مالی خود انتخاب کنند.

در تلاش برای همگام شدن با دوره دیجیتال، بانک های انگلیس نسبت به همتایان خود کندتر عمل کرده اند.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که نزدیک به 3400 شعبه یا به عبارتی بیش از یک سوم شبکه مالی انگلیس، بین ژانویه 2015 و دسامبر 2019 به دلیل افزایش علاقه عموم مردم به همراه  بانک ها و بانکداری آنلاین، بسته شدند.

این تحول در رفتار مشتری، بانک ها را وادار کرده که  نگاهی دقیق تر به فروشگاه های خرده فروشی خود بیندازند.

تحولات اخیر حاکی از آن است که در مناطق پر جمعیت، نوآوری هایی نظیر آنچه که بانک Umpqua انجام داده است، با استقبال عموم مواجه می شود.

یک بانک اخیراً در چندین شهر بریتانیا فروشگاه های جدیدی را راه اندازی و ادعا  کرده که این فروشگاه ها یک تصویر جدید از آن چیزی هستند که بانک ها باید باشند.

شعب بسیاری از این بانک اکنون زمینه مناسبی برای کارآفرینان ایجاد کرده است تا همکاری کنند و خلاقیت به خرج دهند و همچنین محل های مناسبی برای برگزاری کنسرت ها و گردهمایی هستند.

از جمله موارد دیگر، ایجاد یک کافه درون شعبه، برگزاری گردهمایی هایی با موضوعات خرید خانه، طراحی داخلی، ایجاد یک تجارت کوچک و بهبود مهارت های دیجیتال بوده است.

تارا فولی، مدیرعامل بانک اسکاتلند اظهار داشت:خدماتی را ارائه می کنیم که می دانیم مشتریان می خواهند آن را در یک محیط مدرن و انعطاف پذیر دریافت کنند در حالیکه این خدمات با جدید ترین فناوری های دیجیتال تعاملی و به صورت شخصی سازی شده توسط متخصصان، ترکیب شده اند.

برخی از کارشناسان معتقدند که باز نگه داشتن شعب بانکی به نفع خود بانک ها است.

در سال 2018، مشاوران مدیریتی آمریکایی، ادعا کردند که "شعب" یک بخش اساسی از عملیات بانک ها و کارکردهای مشاوره مشتری است و هنوز یکی از کانال های پیشرو در فروش محصولات هستند. 

تحقیقات اخیر نشان داده اند که 8.4 میلیون بزرگسال انگلیسی (17 درصد) ترجیح می دهند که برای عملیات بانکی خود به شعب مراجعه کنند و هفتاد درصد از آن ها به صورت ترکیبی از خدمات حضوری و دیجیتال بهره می برند.

ارسال نظر