شناسه خبر : 9612

جزییات عرضه سهام بلوکی ۳ شرکت دولتی از سوی سازمان خصوصی‌سازی اعلام شد

جزییات عرضه سهام بلوکی ۳ شرکت دولتی از سوی سازمان خصوصی‌سازی اعلام شد

سازمان خصوصی سازی جزییات واگذاری سه شرکت دولتی پالایش نفت تبریز، بیمه البرز و بیمه اتکایی امین به صورت عرضه بلوکی و عمده از طریق بورس و فرابورس را اعلام کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، سازمان خصوصی‌سازی در راستای تکلیف هیات واگذاری مبنی بر واگذاری باقیمانده سهام دولت در شرکت‌های قابل واگذاری اعلام کرد، در نظر دارد به استناد قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، مصوبه هیات واگذاری و سایر قوانین و مقررات سهام شرکت‌های دولتی را به صورت بلوکی و یکجا با شرایط نقد و اقساط از طریق بورس و فرابورس واگذار کند.

بر اساس این اطلاعیه سهام پالایش نفت تبریز با سرمایه ۳۸۸۴ میلیارد ریال از طریق بورس به صورت بلوکی در قالب ۷۷۶ میلیون و ۸۴۱ هزار و ۲۰۰ سهم به میزان ۲۰ درصد از کل سهام را از طریق بورس ‌و مطابق اطلاعیه بورس اوراق بهادار عرضه می‌کند که خریدار باید ۵۰ درصد نقدی و مابقی با اقساط دو ساله پرداخت کند. قیمت پایه کل سهام بلوکی قابل عرضه ۳۱ هزار و ۶۲۶ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

همچنین شرکت دولتی بیمه البرز با مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه از طریق بورس و به صورت بلوک ۱۷.۳۴ درصدی سهام در قالب ۶۹۳ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۷۷۷ سهم به قیمت کل ۳۶۱۸ میلیارد ریال ارائه می‌شود که سهم نقدی خریدار ۳۰ درصد و مابقی به صورت اقساط دوساله خواهد بود که زمان عرضه این سهام بلوکی نیز طبق اطلاعیه بورس خواهد بود.

سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد ۱۱.۴۴ درصد از سهام بیمه اتکایی امین با سرمایه کل ۳۰۰۰ میلیارد ریال در قالب بلوکی ۳۲۶ میلیون و ۳۷ هزار و ۵۷۴ سهم به صورت بلوکی و ۱۷ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۸۷۲ سهم ترجیحی که جمعا ۳۴۳ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۴۴۶ سهم به میزان ۱۱.۴۴ درصد و با ارزش کل ۱۶۷۳ میلیارد ریال از طریق فرابورس و مطابق اطلاعیه فرابورس عرضه کند که خریدار باید ۳۰ درصد آورده نقدی و مابقی طی اقساط دو ساله پرداخت کند.

گفتنی است : قبلا نیز این شرکت‌ها به صورت بلوکی عرضه شده بودند اما خریداری برای آن پیدا نشد و با توجه به تکلیف دولت مبنی بر واگذاری سهام شرکت‌های دولتی و با مدیریت جدید سازمان خصوصی‌سازی سهام این شرکت‌ها برای عرضه از طریق بورس و فرابورس عرضه می‌شود.

اطلاعیه عرضه سهام بلوکی ۳ شرکت دولتی

index

 

ارسال نظر