شناسه خبر : 9255

راهبرد زنجیره فولادی صندوق‌ها در حال تدوین است

راهبرد زنجیره فولادی صندوق‌ها در حال تدوین است

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست هم‌اندیشی مدیران عامل شرکت‌های فولادی زیر مجموعه این وزارتخانه به میزبانی شرکت فولاد اکسین گفت: راهبرد زنجیره فولادی صندوق‌ها مبتنی بر حداکثرسازی صرفه‌های مقیاس، هم‌افزایی و خروج از بنگاه‌داری در حال تدوین است.

به گزارش چابک‌آنلاین، حجت اله میرزایی با بیان اینکه فولاد اکسین روزهای خوبی را سپری می کند، اتفاقات خوبی افتاده و نگرانی دیگر وجود ندارد، افزود: به هرحال امروز تحریم ها فرصتی را فراهم کرده تا زنجیره بزرگ فولادی در حوزه نفت و گاز با قدرت بیشتری تداوم یابد. در سال های گذشته از شرکت فولاد اکسین بازدید کردیم و زیان انباشته بالا ، تعهدات انجام نشده و پرونده های قضایی زیادی داشت که اکنون اوضاع خیلی بهتر شده است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تشریح استراتژی های این وزارتخانه برای بنگاه های اقتصادی زیرمجموعه پرداخت و گفت: سه استراتژی در شرکت های فولادی زیر مجموعه داریم؛ تداوم وضع موجود، فروش بنگاه های کوچک، سهامداری و خرید بنگاه های بزرگتر و استراتژی سوم که همکاران در شستا پیشنهاد داده اند، تشکیل یک مگاهلدینگ در حوزه فولاد است که این شرکت سهامدار تمام شرکتهای فولادی است.
در ادامه این نشست، ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گزارشی از عملکرد این شرکت ارائه داد و گفت: بر مبنای پیش بینی شرکت سازنده فولاد اکسین یعنی دانیلی ایتالیا 53 درصد سبد محصولات فولاد اکسین باید API تولید می شد، 10 درصد ورق های ساختمانی و 37 درصد ورق های آلیاژی که متاسفانه در سنوات گذشته به دلیل مشکلات اصلی که گریبان گیر اکسین بوده مثل وارداتی که در حوزه ورق های مورد نیاز نفت و گاز صورت می گرفت و همچنین فقدان سرمایه در گردش جهت تامین مواد مورد نیاز، این سبد معکوس شده و 60 درصد سبد محصولات شرکت، ورق های ساختمانی ، 10 درصد ورق های API و 30 درصد ورق های آلیاژی شده است.
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین همچنین از افزایش تولید در سال جاری خبر داد و افزود: از ابتدای سال 88 تا پایان آذرماه 98 بر مبنای محصول تولیدی ظرفیت 1میلیون و 50 هزار تن بر مبنای اسلب 23 تنی داریم، ولی حداکثر تولیدی که داشتیم در سال 94 ، 724 هزار تن بوده است و امسال تا پایان آذر ماه به 548 هزار تن رسیده ایم و ان شاالله تا پایان سال رکورد تولید زده خواهد شد. ولی فرقی که امسال با سالهای گذشته دارد این است که در سال های 93 و 94 نزدیک به 95 درصد محصولات تولیدی ما در حوزه کامرشیال گرید بوده و امسال بالغ بر 50 درصد ظرفیت خط تولیدمان را در حوزه API قرار داده ایم که در واقع با توجه به شرایط تحریم باعث شده است فعالیت ما در این حوزه بیشتر شود.
وی افزود: ما در سال 98 کار جدیدی که انجام دادیم این بوده که یک نقشه استراتژیک کلی طراحی کردیم که بر مبنای این نقشه، اهداف استراتژیک را تعیین و به واحدها ابلاغ کردیم.
ابراهیمی همچنین از حضور فولاد اکسین خوزستان در یکی از بزرگترین پروژه های نفت و گاز کشور یعنی گوره به جاسک خبر داد و افزود: در بحث انتقال نفت محیط ترش حاوی گاز h2s که باعث خوردگی لوله ها می شود، به همت توان داخلی و تبدیل تحریم به فرصت، ما به همراه فولاد مبارکه و فولاد سازی اکنون در پروژه بزرگ گوره به جاسک تامین ورق می کنیم.
وی افزود: مدت اجرای پروژه گوره به جاسک 54 ماه بوده و این پروژه با حضور وزیر نفت کلید خورد. در تولید محصولات این پروژه ما بحث آزمایشگاه خوردگی را داریم که این آزمایشگاه بزرگترین آزمایشگاه خوردگی در کشور است و تائیدیه نهایی را از شرکت نفت بابت این آزمایشگاه گرفته ایم.
مدیرعامل فولاد اکسین از افزایش صادرات در سال 98 خبر داد و اظهار کرد: اتفاق خوبی که در سال 98 افتاده در بحث صادرات است. ما در سال 98 با مشارکت فولاد اکسین خوزستان در تامین مواد اولیه و صادرات توانستیم تا پایان آذر ماه 98 ، بیش از 35 هزار تن محصولاتمان را صادر کنیم و رکورد جدیدی را ثبت کنیم.
حجت اله میرزایی پس از این جلسه، به همراه مدیران عامل شرکت های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شرکت فولاد اکسین خوزستان و خط تولید این شرکت بازدید کرد.

ارسال نظر