شناسه خبر : 8425

وسعت اکتشافات معدنی در کشور به بیش از ۶۵۰هزار کیلومتر مربع افزایش یافت

وسعت اکتشافات معدنی در کشور به بیش از 650هزار کیلومتر مربع افزایش یافت

معاون وزیر صمت در بازدید از خط تولید کارخانه فولاد مبارکه و در جمع کارشناسان این شرکت با بیان اینکه میزان اکتشافات معدنی کشور از ۲۵۰هزار کیلومتر مربع به بیش از ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع در سال ۹۸ افزایش یافته است گفت: شناسائی ذخائر معدنی ،ایجاد زیربنا و جاده دسترسی و تامین منابع مورد نیاز برای توسعه معادن از مهمترین سیاست های ایمیدرو در بخش معدن به شمار می رود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، خداداد غریب پور با اشاره به سیاست واگذاری سود سهام بنگاه ها و صنایع بزرگ ایمیدرو به منظور تامین هزینه اجرای طرح های توسعه این صنایع افزود: میزان سرمایه صندوق بیمه فعالیت معدنی برای ارائه تسهیلات به معادن کوچک و متوسط به منظور اکتشاف ،بهره برداری و توسعه معادن در سال جاری به بیش از 5هزار میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

رییس سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی کشور با بیان اینکه هم اکنون بیش از 4 هزارمعدن کوچک غیر فعال در کشور وجود دارد گفت: بیش از 600 معدن مقیاس کوچک در کشور شناسائی شده ،که برای فعال کردن 100معدن راهکارمشخص ارائه و از این تعداد 30معدن به چرخه تولید بازگشته است.

رییس هیات عامل ایمیدرو از واگذاری معادن مقیاس کوچک به بخش خصوصی وفولادسازان بزرگ کشور خبرداد و گفت: تمرکز سازمان ایمیدرو برروی تنظیم روابط صنایع و معادن و توسعه نگری در صنایع کوچک و بزرگ در کشور است.

وی با بیان اینکه رشد تولید فولاد در کشور در هشت ماهه اول سال میلادی بیش از 6و نیم درصد بوده است گفت: این میزان رشد تولید فولاد در حالی است که میانگین رشد تولید فولاد در جهان از 3 و نیم درصد فراتر نمی رود.

خدادادغریب پور گفت: پیش بینی ما در سال جاری تولید بیش از 28 میلیون تن فولاد در کشور است که این میزان در سال 99 به بیش از 40 میلیون تن افزایش می یابد.

ارسال نظر