شناسه خبر : 8381

لیزینگ ایران، خودرو غدیر و رایان سایپا بیشترین درصد سهام شناور آزاد را به خود اختصاص دادند

لیزینگ ایران، خودرو غدیر و رایان سایپا بیشترین درصد سهام شناور آزاد را به خود اختصاص دادند

سازمان بورس اوراق بهادار، سهام شناور آزاد ۳۳۰ شرکت‌ پذیرفته‌ شده در بورس اوراق بهادار تهران تا پایان شهریورماه سالجاری را اعلام کرد که در این بین نماد ۵ شرکت لیزینگ به چشم می‌خورد.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، براساس این گزارش در میان 330 شرکت مورد بررسی سازمان بورس اوراق بهادار، نماد 5 شرکت لیزینگ، ولیز، ولغدر، ولساپا، وایران و ولصنم به چشم می خورد.

شرکت های لیزینگ ایران، خودرو غدیر، رایان سایپا به ترتیب بیشترین درصد سهام شناور آزاد را در بین شرکت های لیزینگ به خود اختصاص دادند و رتبه  کمترین درصد سهام شناور نیز به شرکت لیزینگ صنعت و معدن رسید.

سهام شناور آزاد به تعداد یا درصدی از سهام شرکت‌های بورسی اطلاق می‌شود که در تملک مالکان اصلی و عمده شرکت‌ها نبوده و انتظار معامله آن در آینده‌ای نزدیک وجود دارد. به عبارتی دیگر میزانی از سهام است که در دستان افراد مختلفی از سرمایه‌گذاران بوده که به طور روزانه یا هفتگی داد و ستد می شود.

همچنین سهم شناور آزاد یکی از مهم ترین معیارهای شرکت های بورسی از نظر گردش صحیح و روان خرید و فروش سهام در بازار سهام است که بالا و پایین بود آن برای هر شرکتی حاوی پیام های مهمی برای سرمایه گذاران است.

لیزینگ

ارسال نظر