شناسه خبر : 8298

ریزش ۸۲۴۹ واحدی شاخص بورس در بازار امروز

ریزش ۸۲۴۹ واحدی شاخص بورس در بازار امروز

شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه) هشت هزار و ۲۴۹ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۰۱ هزار و ۳۹۱ واحد رسید.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، براساس معاملات امروز بیش از ۲ میلیارد و ۷۶۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰ هزار و ۱۲۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۲ هزار و ۵۵۴ واحد کاهش به ۸۲ هزار و ۹۴ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۷۰۹ واحد افت به ۵۴ هزار و ۹۴۲ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز ۱۰ هزار و ۴۸۷ واحد کاهش به رقم ۳۴۲ هزار و ۳۵۹ واحد رسید، شاخص بازار اول ۶ هزار و ۲۹۱ واحد و شاخص بازار دوم ۱۵ هزار و ۴۵۱ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، پارس سویچ (بسویچ) با ۲۴ واحد، تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر) با ۲۲ واحد و بیمه آسیا (آسیا) با ۱۲ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل بانک ملت (وبملت) با ۳۷۴ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۰۵ واحد، س. نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۳۰۵ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۳۰۴ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۲۸۰ واحد، گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۲۷۶ واحد و ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲۷۰ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، بانک اقتصاد نوین، سایپا، بانک صادرات ایران، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک ها در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۵۳ میلیون برگه سهم به ارزش یک هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز نزدیک به ۱۳۶ واحد افت داشت و بر روی کانال سه هزار و ۷۳۲ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۸۳۴ میلیون و ۲۵۵ هزار برگه سهم به ارزش بیش از پنج هزار و ۸۴۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، نماد  توزیع دارو پخش (دتوزیع)، شیر پاستوریزه پگاه فارس (غفارس) و تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و سنگ آهن گهرزمین (کگهر) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

 

ارسال نظر